Undesigned World: what educating through walking means in the Anthropocene
Other authors
Publication date
2023ISSN
1695-5951
Abstract
For this essay, we draw from a collaborative experience between two educators and thirty students in a course called Designed World, taught at a public university, to explore how attention and intention develop within the practice of walking across “patchy landscapes” (Tsing 2015, 20) or the anthropocentric landscape, and how they can assist thinking about the design of “possible worlds” (Haraway 1991). This essay adopts an interdisciplinary approach that integrates ecofeminist theory with ideas of Romantic empiricism and relates them to aesthetic education and theories about walking. This journey to new places of learning – beyond the indoor structure of the classroom or studio – begins with becoming attentive to the complexity around us. Attention is a lack of intention (Masschelein 2010, 48). In contrast to most design activities that begin with an intent to produce a desired outcome, and a rich methodology, such as Design Thinking, there is no method here and no sequence to follow. Instead, the goal is to allow the present to be sublime to us so that we open ourselves up in a vulnerable way to being changed by that through which we move. This form of teaching helps us practise attention, presence, and responsibility. We do not expect anything in return. The simple act of walking can help us navigate an indeterminate time and place and create a social art and commons.
Para este ensayo, nos basamos en una experiencia colaborativa entre dos educadores y treinta estudiantes en un curso llamado Designed World, impartido en una universidad pública, para explorar cómo se desarrollan la atención y la intención dentro de la práctica de caminar a través de «paisajes parcheados» (Tsing 2015, 20) o el paisaje antropocén-trico, y cómo pueden ayudar a pensar en el diseño de «mundos posibles» (Haraway 1991).Este ensayo adopta un enfoque interdisciplinario que integra la teoría ecofeminista con las ideas del empiricismo romántico y las relaciona con la educación estética y las teorías sobre el caminar. Este viaje a nuevos lugares de aprendizaje –más allá de la estructura interior del aula o estudio–, comienza con la atención a la complejidad que nos rodea. La atención es una falta de intención (Masschelein 2010, 48). A diferencia de la mayoría de las actividades de diseño que comienzan con la intención de producir un resultado deseado y una metodología rica, como el pensamiento de diseño (Design Thinking), no hay ningún método aquí ni secuencia que seguir. En su lugar, el objetivo es permitir que el presente sea sublime para nosotros, de modo que nos abramos de una manera vulnerable a ser cambiados por lo que pasamos. Esta forma de enseñanza nos ayuda a practicar la atención, la presencia y la responsabilidad. No esperamos nada a cambio. El simple acto de caminar puede ayudarnos a navegar por un tiempo y un lugar indeterminados y a crear un arte social, así como bienes comunes.
Document Type
Article
Document version
Published version
Language
English
Keywords
Pages
9 p.
Publisher
UOC
Citation
Korenblat, J., Solé Coromina, L. (2023). UndesignedWorld: what educating through walking means in the Anthropocene. Artnodes, 32, 1-9. https://doi.org/10.7238/artnodes.v0i32.411197
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1523]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/