dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Pey Alsina, Aina | |
dc.date.accessioned | 2025-07-23T11:11:03Z | |
dc.date.available | 2025-07-23T11:11:03Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180344 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | This study explores the presence of Code Switching in English as a Foreign Language (EFL)
classrooms of very young learners. The main objective was to determine if the first language
(L1) is used or not when teaching English nowadays. Furthermore, it investigates whether
this practice is beneficial or detrimental, and how it is implemented, with an emphasis on
identifying its optimal use. A questionnaire was administered involving various teachers in
order to gather data, aiming to assess both L1 presence in schools and attitudes towards it.
Results indicate a high percentage of Code Switching use in EFL classrooms of very young
learners, alongside generally positive and open attitudes among educators towards this
methodology, as they cited multiple pedagogical advantages. The study concludes that L1
plays a meaningful role in foreign language learning; nevertheless there is a delicate balance
between its benefits and drawbacks. Its use has to be carefully and efficiently approached in
order to enhance language learning. | ca |
dc.description.abstract | Aquest estudi explora la presència de l’alternança de Codi (Code Switching en anglès) en
l’ensenyament d’anglès com a llengua estrangera (EFL) amb alumnes d’infantil. L’objectiu
principal és determinar si s’utilitza o no la primera llengua (L1) en l’ensenyament de l’anglès
actualment. A més, s’investiga si aquesta pràctica és beneficiosa o perjudicial, i com
s’implementa, posant èmfasi en identificar-ne l’ús òptim. Es va administrar un qüestionari a
diversos docents per recollir dades, amb la intenció d’avaluar tant la presència de la L1 a les
escoles com les actituds envers aquesta. Els resultats indiquen un alt percentatge d’ús de
l’alternança de codi a les aules d’anglès amb infants en edats primerenques, juntament amb
actituds generalment positives i obertes per part dels educadors envers aquesta
metodologia, ja que en van destacar múltiples avantatges pedagògics. L’estudi conclou que
la L1 té un paper significatiu en l’aprenentatge de llengües estrangeres; tanmateix, cal trobar
un equilibri acurat entre els seus beneficis i inconvenients. El seu ús ha de ser enfocat amb
cura i eficàcia per tal de potenciar l’aprenentatge de la llengua. | ca |
dc.format.extent | 94 p. | ca |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Llengua materna | ca |
dc.subject.other | Educació infantil | ca |
dc.subject.other | Anglès--Ensenyament | ca |
dc.title | Use of L1 in english as a foreign language classroom for very young learners | ca |
dc.title.alternative | Final Dissertation Project of a Double Degree in Early Childhood Education and Primary Education (minoring in English) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |