Mostra el registre parcial de l'element
Development of Oral English in the Primary School Classroom: A Teaching Guide for the First Cycle
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Fernández Verdaguer, Clàudia | |
dc.contributor.author | Tresserra García, Alba | |
dc.date.accessioned | 2025-07-23T11:28:05Z | |
dc.date.available | 2025-07-23T11:28:05Z | |
dc.date.created | 2025-05-01 | |
dc.date.issued | 2025-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180345 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Oral communication is essential for developing English language proficiency in the youngest learners. However, it often receives less attention than reading and writing skills in primary classrooms. Recognising this fact, this study aims to design a complete teaching guide, accompanied by a resource bank, with the intention of helping to improve the acquisition of oral English language skills, specifically within the first cycle of primary school. To achieve this aim, the resources included in the guide are carefully prepared, starting from a base of relevant previous readings and following the guidelines established in the current Catalan curriculum. In addition, this study incorporates research data collected from a questionnaire distributed to primary English teachers. This questionnaire reflects actual practice in English language teaching, which helps to make the resources developed relevant in real classroom contexts. The study recognises the challenges associated with early English language acquisition and supports the prioritisation of oral communication as a key skill. It highlights the essential role of the teacher in fostering oral language development through effective oral English language teaching with engaging activities. To sum up, this paper aims to contribute and intervene in the field of oral English teaching. | ca |
dc.description.abstract | La comunicació oral és essencial per desenvolupar el domini de la llengua anglesa als alumnes més joves. Tanmateix, sovint rep menys atenció que les habilitats de lectura i escriptura a les aules de primària. Reconeixent aquest fet, aquest estudi pretén dissenyar una guia didàctica completa, acompanyada d'un banc de recursos, amb la intenció d'ajudar a millorar l'adquisició de les destreses orals de la llengua anglesa, concretament dins del primer cicle de primària. Per aconseguir aquest objectiu, els recursos inclosos en la guia estan elaborats amb cura, partint d'una base de lectures prèvies rellevants i seguint les pautes establertes al currículum català vigent. A més, aquest estudi incorpora dades de recerca recollides a partir d'un qüestionari distribuït a mestres d'anglès de primària. Aquest qüestionari reflecteix la pràctica real en l'ensenyament de l'anglès, cosa que ajuda a fer que els recursos desenvolupats siguin rellevants en contextos reals d'aula. L'estudi reconeix els reptes associats a l'adquisició primerenca de la llengua anglesa i sosté la priorització de la comunicació oral com a destresa clau. Destaca el paper essencial del mestre a l'hora de fomentar el desenvolupament del llenguatge oral mitjançant un ensenyament eficaç de la llengua anglesa oral amb activitats atractives. En resum, aquest treball pretén contribuir i intervenir al camp de l'ensenyament oral de l'anglès. | ca |
dc.format.extent | 66 p. | ca |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Comunicació oral | ca |
dc.subject.other | Ensenyament primari | ca |
dc.subject.other | Anglès--Ensenyament | ca |
dc.title | Development of Oral English in the Primary School Classroom: A Teaching Guide for the First Cycle | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess |