Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorMontaña Masramon, Anna
dc.date.accessioned2025-07-24T09:38:42Z
dc.date.available2025-07-24T09:38:42Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180351
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar els reptes i les oportunitats de la transició de l’escola El Roure Gros a l’Institut de Gurb, posant l’atenció als diferents factors que influeixen en aquest pas, a nivell pedagògic, emocional i organitzatiu. Per aquest estudi de cas, s’han utilitzat entrevistes amb un membre de l’equip directiu de cada centrem i una a una alumna que ha fet aquest any aquesta. S’analitza elements com la coherència curricular, com es compren la transició en ambdós centres, els factors emocionals i socials, fent una associació a l’adolescència, el paper de les famílies i l’EAP i les ambdues metodologies. Es pot veure com tot i que tinguin dos models diferents, tenen una bona base amb un pla d’acollida estructurat i graella de traspàs d’informació qualitativa detallada. Tanmateix, es proposen estratègies per ambdós centres per millora com principalment: la creació d’una caixa d’investigació de la secundària (metodologia emprada a aquesta escola), el programa del “germà/na gran”, l’ajust de la distribució de la càrrega d'exàmens.ca
dc.description.abstractThis Final Project of the Degree examines the challenges and opportunities involved in the transition from El Roure Gros Primary School to Gurb Secondary Institute, focusing on the pedagogical, emotional, and organizational factors that shape this passage. Through a case-study approach, interviews were conducted with a member of the leadership team at each centre and with a student who made the transition this year. Key elements analysed include curricular coherence, each centre’s understanding of the transition, emotional and social factors linked to adolescence, the roles of families and the psycho-pedagogical counseling and guidance team, and the differing methodologies in use. Despite their different models, both centres rely on a solid foundation: a structured welcome plan and a detailed qualitative information-transfer framework. The project proposes targeted improvements such as introducing a “secondary investigation box” (adapted from the primary school’s method), the establishment of a “big brother/big sister” support program, and the rebalancing of homework and exams to smooth the transition to secondary school.ca
dc.format.extent108 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherTransició escolarca
dc.subject.otherEducació primàriaca
dc.subject.otherEducació secundàriaca
dc.titleReptes i oportunitats de la transició de primària a secundària dels estudiants de “El Roure Gros” a “l’institut de Gurb”ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint