Recent Submissions
-
L’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatius
(2025-05-01)Aquest treball analitza com s’ensenya actualment la geografia a les escoles de primària i quines metodologies podrien millorar-ne l’eficàcia pedagògica. La recerca es basa en un enfocament qualitatiu, ... -
Les estratègies, adaptacions i recursos més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa de primària per l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears
(2025-05-19)El tema d’aquest treball de final de grau se centra en l'anàlisi de les estratègies, recursos i adaptacions més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa d’Educació Primària per atendre l’alumnat ... -
Les danses com a eina d’inclusió social i cultural a les aules
(2025-05-25)Aquest treball de final de grau analitza la dansa com a eina d’inclusió social i cultural a les aules d’educació primària. S’utilitza un plantejament interpretatiu, s’observa la literatura existent ... -
El desenvolupament de la identitat professional dels i les docents d’aules hospitalàries
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau és un estudi qualitatiu que se centre en el desenvolupament de la identitat professional dels docents que exerceixen la seva tasca en aules hospitalàries de Catalunya. ... -
Els jocs de taula a l'escola com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa: oportunitats i reptes
(2025-05-19)El treball de fi de grau s’articula a traves de l’objectiu les oportunitats i reptes sobre la implementació dels jocs de taula com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa al cicle ... -
La música com a eina d’aprenentatge d’altres disciplines
(2025-05-19)Els beneficis de la música, com són l’augment de la motivació, la concentració, la creativitat o la participació dels alumnes, entre d’altres, s’han estudiat especialment dins els estudis curriculars ... -
The Role of Storytelling to Teach Grammar to Young Children: A Resource Bank
(2025-05-19)This dissertation is based on a highly present reality in the classrooms, especially those teaching English as a second language. Teaching English grammar to primary school children is not always easy, ... -
Barreres i facilitadors per a la participació i l’aprenentatge a través d’una història de vida
(2025-05-19)Aquest treball analitza les barreres i facilitadors per a la inclusió educativa a partir de la història de vida d’un infant de set anys amb necessitats específiques de suport educatiu. L’escola i la ... -
El conte musical com a eina d’inclusió per a alumnat nouvingut en un context de primària
(2025-05-19)Com ens sentiríem si d’un dia per l’altre ens hem de mudar de país, començar en una feina nova, amb persones que no coneixem, una manera diferent de treballar i en un idioma que no entenem? Quant ... -
Veus que fan història. Dones i música en català
(2025-05-19)Aquest treball de final de grau investiga el paper de les dones en la música cantada en català des del franquisme fins a l’actualitat, amb l’objectiu de visibilitzar les desigualtats de gènere ... -
Anàlisi i creació d’un banc de recursos educatiu inclusiu
(2025-05-19)Actualment, a Catalunya, hi ha una gran proposta de bancs de recursos per a poder obtenir materials per a treballar a l’aula. Tot i això, els bancs molt sovint no resulten útils, ja sigui per la ... -
Quina és la relació que hi ha entre les barreres en l’aprenentatge i els tipus de diàleg que fan les nenes i els nens en els aprenentatges basats en el joc?
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau (TFG) investiga la relació entre les barreres en l’aprenentatge i els tipus de diàleg (exploratori, disputatiu i acumulatiu) que estableixen les nenes i els nens en ... -
La cohesió grupal en l’educació artística. El cinema d’animació com a eina inclusiva a educació primària
(2025-05-19)Aquest estudi investiga quins elements del procés d’ensenyament-aprenentatge incideixen en la cohesió grupal en un context d’educació artística. L’estudi parteix de l’observació de dues experiències ... -
Planificació i disseny d’un pla de suport conductual per un alumne amb NEE en un centre d’educació especial
(2025-05-01)Aquest treball analitza el repte que suposen les conductes problemàtiques en el context d’un centre d’Educació especial i proposa un Pla de Suport Conductual Positiu (SCP) adaptat a un alumne concret ... -
Reptes i oportunitats de la transició de primària a secundària dels estudiants de “El Roure Gros” a “l’institut de Gurb”
(2025-05-19)Aquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar els reptes i les oportunitats de la transició de l’escola El Roure Gros a l’Institut de Gurb, posant l’atenció als diferents factors que influeixen en ... -
Quin coneixement tenen els mestres sobre TDAH en infants a les aules de primària? Es poden identificar mitjançant un instrument validat?
(2025-05-19)La investigació analitza quins són els coneixements dels mestres sobre el TDAH en les aules de la comarca d’Osona i si aquests es poden identificar mitjançant un instrument validat. L’enquesta s’ha ... -
El benestar docent en Zones Escolars Rurals: un estudi de cas
(2025-05-19)Cada vegada més docents es veuen afectats per un malestar emocional derivat de múltiples factors. Aquest malestar, sovint relacionat amb la síndrome del burnout, pot arribar a afectar negativament no ... -
Com treballar les identitats i les cultures locals dins d’una aula d’educació primària a través d’un joc de taula
(2025-05-01)Davant la creixent necessitat de connectar l’educació primària amb la realitat social, aquesta investigació explora com es poden treballar les identitats i cultures locals a les aules de primària ... -
Accions educatives per enfortir l’aprenentatge de l’alumnat en situació de pobresa infantil
(2024-05)Rivas (2008) exposa que des d'una perspectiva d'inclusió, s'entén que les principals barreres que afecten l'aprenentatge i la participació de les i dels estudiants no es troben en les seves característiques ... -
Les mestres de les aules hospitalàries: el pilar del benestar emocional
(2024-05)El següent treball es centra en la importància del paper de les mestres de les aules hospitalàries pel que fa l’acompanyament emocional que proporcionen als infants hospitalitzats i a les seves famílies. ...