Planificació i disseny d’un pla de suport conductual per un alumne amb NEE en un centre d’educació especial
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-01Resumen
Aquest treball analitza el repte que suposen les conductes problemàtiques en el
context d’un centre d’Educació especial i proposa un Pla de Suport Conductual
Positiu (SCP) adaptat a un alumne concret amb Necessitats Educatives
Especials (NEE). Mitjançant una metodologia mixta de recerca aplicada, s'ha
realitzat una avaluació funcional de la conducta que n’ha permès identificar la
funció i l’origen. A partir d'aquest anàlisi, s'ha dissenyat un Programa Educatiu
de Conducta (PEC) que permetrà registrar la conducta i avaluar-ne el
funcionament. El procés està basat en la importància d'un enfocament sistèmic,
proactiu i respectuós en la gestió de la conducta, amb la participació activa tant
de l'entorn escolar com familiar. Aquest model és transferible als centres
educatius ordinaris i contribueix a la promoció d'una educació inclusiva de
qualitat.
This paper analyzes the challenge posed by problematic behaviors within the
context of a Special Education center and proposes a Positive Behavioral
Support (PBS) Plan tailored to a specific student with Special Educational Needs
(SEN). Through a mixed-method applied research approach, a functional
behavior assessment was conducted, allowing for the identification of the
behavior’s function and origin. Based on this analysis, a Behavioral Educational
Program (BEP) was designed to record the behavior and assess its functioning.
The process is grounded in the importance of a systemic, proactive and respectful
approach to behavior management, involving the active participation of both the
school and the family environment. This model is transferable to all educational
settings and contributes to the promotion of high-quality inclusive education.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
145 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/