dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Sánchez Montull, Sílvia | |
dc.date.accessioned | 2025-07-25T09:01:18Z | |
dc.date.available | 2025-07-25T09:01:18Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180360 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball analitza les barreres i facilitadors per a la inclusió educativa a partir de la
història de vida d’un infant de set anys amb necessitats específiques de suport educatiu.
L’escola i la família han estat agents clau en el desenvolupament de l’estudi, ja que la
metodologia escollida permet aproximar-se a la realitat de l’infant des d’una perspectiva
personalitzada i contextualitzada. Per recollir les seves veus, s’han realitzat entrevistes a la
mare, a la tutora i a la mestra d’educació especial, les quals s’han complementat amb
observacions a l’aula, un diari de camp i una activitat significativa protagonitzada per l’infant,
que ha permès incloure la seva veu dins la recerca. L’objectiu principal és identificar les
barreres i els suports que han marcat el recorregut educatiu d’aquest nen, posant especial
èmfasi en com la convivència escolar incideix en la seva participació i aprenentatge. Amb
aquest estudi, es pretén també visibilitzar un cas real d’un diagnòstic poc conegut, amb
l’objectiu de contribuir a una resposta educativa més flexible i adaptada a la diversitat
present a les aules. | ca |
dc.description.abstract | This study analyzes the barriers and facilitators to educational inclusion based on the life
story of a seven-year-old child with specific educational support needs. The school and the
family have been key agents in the development of the study, since the chosen methodology
allows approaching the infant's reality from a personalized and contextualized perspective. In
order to gather their views, interviews were conducted with the mother, the tutor and the
special education teacher, which were complemented with classroom observations, a field
diary and a significant activity led by the child, which allowed the inclusion of his voice in the
research. The main objective is to identify the barriers and supports that have marked the
educational path of this child, with special emphasis on how school coexistence affects his
participation and learning. With this research, it is also intended to make visible a real case
of a little known diagnosis, with the aim of contributing to a more flexible educational
response adapted to the diversity present in the classroom. | ca |
dc.format.extent | 120 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Educació inclusiva | ca |
dc.subject.other | Atenció a la diversitat | ca |
dc.subject.other | Etnologia--Mètodes biogràfics | ca |
dc.title | Barreres i facilitadors per a la participació i l’aprenentatge a través d’una història de vida | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |