Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorPeinado López, Cindy
dc.date.accessioned2025-07-28T07:31:22Z
dc.date.available2025-07-28T07:31:22Z
dc.date.created2025-06-19
dc.date.issued2025-06-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180364
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest Treball de Final de Grau explora la construcció del concepte d’èxit des de la perspectiva de quatre dones de Navarcles, tenint en compte els diversos factors socials i personals que influeixen en la seva autopercepció. La recerca se centra en com la identitat de gènere, l’origen, la salut mental i altres eixos de desigualtat condicionen les definicions d’èxit, revelant que es tracta d’un concepte subjectiu i interseccional, profundament arrelat a les experiències de vida, les xarxes de suport i les limitacions estructurals. La metodologia emprada és qualitativa, amb un enfocament biogràfic i narratiu, a través d’entrevistes semiestructurades i dinàmiques visuals adaptades. Els resultats evidencien la diversitat de vivències i la necessitat de reconèixer trajectòries que sovint queden invisibilitzades pels criteris d’èxit convencionals. L’estudi aporta reflexions per a la pràctica educativa i socioeducativa, subratllant la importància de visibilitzar relats diversos, promoure la resiliència i acompanyar la construcció d’identitats pròpies d’èxit en contextos d’injustícia social.ca
dc.description.abstractThis Bachelor's thesis explores the construction of the concept of success from the perspective of four women from Navarcles, considering the social and personal factors that shape their self-perception. The research focuses on how gender, origin, mental health, and other axes of inequality influence their definitions of success. The methodology is qualitative, with a biographical and narrative approach, based on semi-structured interviews and adapted visual dynamics. The findings highlight the subjective and intersectional nature of success, rooted in life experiences, support networks, and structural constraints. The study provides insights for educational and social work practice, emphasizing the importance of making diverse narratives visible, promoting resilience, and supporting individuals in constructing their own personal definitions of success within contexts of social injustice.ca
dc.format.extent67 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherÈxitca
dc.subject.otherEtnologia -- Mètodes biogràficsca
dc.subject.otherDonesca
dc.titleI si l'èxit fos escoltar-nos? Quatre dones i quatre relat s des d’una mirada interseccionalca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir