Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorVallès Martorell, Nil
dc.date.accessioned2025-07-31T10:32:24Z
dc.date.available2025-07-31T10:32:24Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180378
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball de fi de grau té com a objectiu principal elaborar un decàleg de pautes per al professorat d’Educació Física que es troba amb alumnat nouvingut, amb la finalitat de facilitar-ne la inclusió a les sessions. El context d’augment de la diversitat cultural als centres educatius del Baix Llobregat evidencia la necessitat de disposar d’eines concretes que ajudin el professorat a afrontar aquest repte pedagògic amb més garanties. La metodologia emprada ha estat qualitativa, amb la recollida d’informació a través d’entrevistes semiestructurades a docents d’Educació Física i qüestionaris adreçats a alumnat nouvingut. L’anàlisi de les dades s’ha realitzat mitjançant una categorització dels discursos, identificant les principals dificultats, estratègies d’adaptació, percepcions i necessitats formatives expressades pels participants. Els resultats més rellevants posen de manifest diverses barreres comunicatives i la manca de protocols o guies específiques als centres. També s’observa un ús habitual d’estratègies intuïtives, com l’adaptació de jocs o la implicació d’alumnes que parlen la mateixa llengua per afavorir la integració. Malgrat les dificultats, els docents valoren positivament el paper de l’Educació Física com a eina per promoure la inclusió. Com a resultat final, s’ha elaborat un decàleg pràctic que recull pautes concretes per millorar l’acollida, adaptar les activitats i fomentar la participació activa de l’alumnat nouvingut. Aquest document pot servir com a recurs útil per a docents que vulguin fomentar una pràctica educativa més inclusiva i sensible a la diversitat cultural dins de l’àmbit de l’Educació Física.ca
dc.description.abstractThis Final Degree Project aims to develop a set of guidelines (a decalogue) for Physical Education teachers to support the inclusion of newly arrived students in PE sessions. The increasing cultural diversity in schools within the Baix Llobregat region highlights the need for concrete tools to help teachers face this educational challenge more effectively. A qualitative methodology was used, gathering data through semi-structured interviews with PE teachers and questionnaires completed by newly arrived students. The data analysis was conducted through thematic categorization of participants’ responses, identifying the main difficulties, adaptation strategies, perceptions, and training needs. The most relevant results reveal communication barriers and the lack of specific protocols or guidelines in schools. Teachers often rely on intuitive strategies such as adapting games or involving classmates who share the same language to facilitate integration. Despite the challenges, teachers perceive Physical Education as a powerful tool to promote inclusion. As a final outcome, a practical decalogue was created, compiling concrete strategies to improve reception, adapt activities, and encourage the active participation of newly arrived students. This document can serve as a useful resource for educators seeking to foster a more inclusive and culturally responsive approach in the context of Physical Education.ca
dc.format.extent46 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.subject.otherEducació físicaca
dc.subject.otherAlumnesca
dc.titleElaboració d’un decàleg pel professorat que es trobi amb alumnat nouvingut en la matèria d’educació físicaca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir