Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorLópez Pérez, Aran
dc.date.accessioned2025-08-26T07:34:42Z
dc.date.available2025-08-26T07:34:42Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180384
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball estudia, des d’una perspectiva socioconstructivista, el procés d’ensenyament i aprenentatge en un equip júnior de bàsquet femení. L’objectiu és comprendre com es construeix el coneixement en un entorn esportiu a partir de la interacció entre entrenadors i jugadores, tenint en compte factors intrapsicològics (com la capacitat metacognitiva, la motivació, l’autoestima, l’autoconcepte, els “jo possibles” o els patrons atribucionals) i interpsicològics (com la relació entre les jugadores i amb l’entrenador). Per fer-ho, s’ha dissenyat una recerca amb metodologia mixta que combina instruments de recollida quantitatius (qüestionaris) i qualitatius (entrevistes i observacions). Els resultats mostren la importància d’un estil de lideratge que promogui l’autonomia i el reconeixement, així com la necessitat de vincular els continguts tècnics amb situacions significatives per afavorir l’atribució de sentit i l’aprenentatge significatiu. Finalment, es planteja una intervenció per millorar la cohesió, la comunicació i el suport emocional dins l’equip.ca
dc.description.abstractThis study examines the teaching and learning process within a junior female basketball team from a socioconstructivist perspective. The aim is to understand how knowledge is built in a sports context through the interaction between coaches and players, considering intrapsychological factors (such as metacognitive capacity, motivation, self-esteem, self-concept, possible selves, and attributional patterns) and interpsychological factors (such as the relationships among players and with the coach). A mixed-methods approach was applied, combining quantitative instruments (questionnaires) and qualitative tools (interviews and observations). The findings highlight the importance of leadership styles that promote autonomy and recognition, as well as the need to connect technical content with meaningful situations to foster sense-making and meaningful learning. Finally, an intervention is proposed to enhance team cohesion, communication, and emotional support.ca
dc.format.extent185 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEsports -- Aspectes psicològicsca
dc.subject.otherBasquetbol femeníca
dc.subject.otherAprenentatgeca
dc.titleAnàlisi del procés d’ensenyament i aprenentatge en un equip de bàsquet femení des d’una perspectiva socioconstructivistaca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix