Mostrar el registro sencillo del ítem
Anàlisi del procés d’ensenyament i aprenentatge en un equip de bàsquet femení des d’una perspectiva socioconstructivista
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | López Pérez, Aran | |
dc.date.accessioned | 2025-08-26T07:34:42Z | |
dc.date.available | 2025-08-26T07:34:42Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180384 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball estudia, des d’una perspectiva socioconstructivista, el procés d’ensenyament i aprenentatge en un equip júnior de bàsquet femení. L’objectiu és comprendre com es construeix el coneixement en un entorn esportiu a partir de la interacció entre entrenadors i jugadores, tenint en compte factors intrapsicològics (com la capacitat metacognitiva, la motivació, l’autoestima, l’autoconcepte, els “jo possibles” o els patrons atribucionals) i interpsicològics (com la relació entre les jugadores i amb l’entrenador). Per fer-ho, s’ha dissenyat una recerca amb metodologia mixta que combina instruments de recollida quantitatius (qüestionaris) i qualitatius (entrevistes i observacions). Els resultats mostren la importància d’un estil de lideratge que promogui l’autonomia i el reconeixement, així com la necessitat de vincular els continguts tècnics amb situacions significatives per afavorir l’atribució de sentit i l’aprenentatge significatiu. Finalment, es planteja una intervenció per millorar la cohesió, la comunicació i el suport emocional dins l’equip. | ca |
dc.description.abstract | This study examines the teaching and learning process within a junior female basketball team from a socioconstructivist perspective. The aim is to understand how knowledge is built in a sports context through the interaction between coaches and players, considering intrapsychological factors (such as metacognitive capacity, motivation, self-esteem, self-concept, possible selves, and attributional patterns) and interpsychological factors (such as the relationships among players and with the coach). A mixed-methods approach was applied, combining quantitative instruments (questionnaires) and qualitative tools (interviews and observations). The findings highlight the importance of leadership styles that promote autonomy and recognition, as well as the need to connect technical content with meaningful situations to foster sense-making and meaningful learning. Finally, an intervention is proposed to enhance team cohesion, communication, and emotional support. | ca |
dc.format.extent | 185 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Esports -- Aspectes psicològics | ca |
dc.subject.other | Basquetbol femení | ca |
dc.subject.other | Aprenentatge | ca |
dc.title | Anàlisi del procés d’ensenyament i aprenentatge en un equip de bàsquet femení des d’una perspectiva socioconstructivista | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Psicologia [203]