Avaluació de les habilitats no tècniques de les infermeres d’unitats d'hospitalització mitjançant un programa de simulació i debriefing estructurat en l’aturada cardiorespiratòria
Author
Other authors
Publication date
2025-05Abstract
Introducció:
L’aturada cardiorespiratòria (ACR) en una unitat d’hospitalització requereix una resposta
ràpida i coordinada per millorar la supervivència del pacient. Les habilitats no tècniques són
essencials per garantir aquesta resposta. Aquest estudi dissenya i avalua un programa de
formació basat en simulació i debriefing estructurat per millorar aquestes habilitats en els
professionals d’infermeria.
Metodologia:
Estudi quasi-experimental pre-post sense grup control. La mostra inclou cinquanta
infermeres d’unitats d’hospitalització. La intervenció consta de dues simulacions amb dos
casos clínics cadascuna, seguides d’un debriefing estructurat. L’avaluació es realitza amb
l’escala TEAM abans i després de la intervenció.
Resultats:
S’espera que el programa millori el lideratge, el treball en equip i la gestió de tasques de les
infermeres durant la resposta a una ACR. L’efectivitat es determinarà comparant les
puntuacions pre i post-intervenció de l’escala TEAM.
Conclusions:
Aquest estudi pot contribuir a millorar la seguretat del pacient mitjançant la formació
continuada en habilitats no tècniques, utilitzant la simulació i el debriefing estructurat. A
més, pot servir com a model per futurs programes de capacitació en habilitats no tècniques
per a equips d’infermeria.
Introduction:
In-hospital cardiac arrest (IHCA) requires a rapid and coordinated response from healthcare
personnel to improve patient survival. Non-technical skills are essential to ensure this
response. This study designs and evaluates a training program based on simulation and
structured debriefing to enhance these skills in nursing professionals.
Methodology:
A quasi-experimental pre-post study without a control group. The sample includes fifty
nurses from hospitalization units. The intervention consists of two simulation sessions, each
including two clinical cases, followed by a structured debriefing. Evaluation is carried out
using the TEAM scale before and after the intervention.
Results:
The program is expected to improve leadership, teamwork and task management of the
nurses during the IHCA response. Effectiveness will be determined by comparing pre- and
post-intervention TEAM scale scores.
Conclusions:
This study can contribute to improve patient safety through continued training in
non-technical skills, using simulation and structured debriefing. In addition, it can serve as a
model for future training programs in non-technical skills for nursing teams.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Pages
25 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Infermeria [114]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/