Video in Vertical Format in Spanish Digital Media
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025ISSN
2695-9631
Resumen
The growing dominance of mobile devices and the consumption of news make it possible to foresee changes in the news offer and formats offered by the digital media. The video format is characterised by brevity and constant updating and has a greater interaction with the audience. This paper studies the expressions of the image in vertical format of nine Spanish media with profiles on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts. The following have been identified: formal characteristics; differences between digital media and social platforms; hybridisation of traditional audiovisual practices with more recent ones.
Tipo de documento
Artículo
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Inglés
Materias (CDU)
65 - Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas
Palabras clave
Páginas
12 p.
Publicado por
VisualCOM Scientific Publications
Citación
Navarro-Güere, H., Massana-Molera, E. (2025) Video in Vertical Format in Spanish Digital Media. Visual Review, Revista Internacional de Cultura Visual, 17(2), 161-172. https://doi.org/10.62161/revvisual.v17.5730
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1523]
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/