Disseny d’un projecte educatiu de centre que vinculi un esport amb el seu territori
Visualitza/Obre
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-19Resum
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) està basat en una proposta d’intervenció o millora que
preten analitzar si és viable el disseny d’un projecte que vinculi un esport com és el trail
running i un territori a través d’un projecte educatiu de centre. El projecte està pensat
perquè sigui executat per l’alumnat de 4t Educació Secundària Obligatòria (ESO) a través
de la metodologia Aprenentatge Basat en Projectes (ABP); un mètode actiu i significatiu que
s’ha adaptat als nous reptes educatius i necessitats del segle XXI. Per trobar la resposta,
per una banda es parteix d’una fonamentació teòrica amplia que permet demostrar els
múltiples avantatges d’aquesta metodologia, i per l’altre, i segons la tipologia de treball, es
fa la descripció del projecte, amb les seves fases i avaluació que fan del projecte una
proposta clara, estructurada i contextualitzada. Tot i que no s’ha dut a terme la
implementació real del projecte, es conclou que el projecte seria viable per la seva
coherència amb el context, centre educatiu, territori i el nou currículum, el qual esdevé una
oportunitat per aprendre amb sentit tal i com també ho fa el projecte presentat. Finalment,
es reflexiona sobre les possibilitats de futur, les limitacions d’una proposta no aplicada i la
necessitat de continuar transformant l’educació des d’una mirada activa.
This Final Degree Project is based on an intervention or improvement proposal that aims to
analyze whether it is feasible to design a project that links a sport—trail running—and a
territory through an educational school-based project. The initiative is designed to be carried
out by 4th-year secondary school students (ESO) using the Project-Based Learning (PBL)
methodology; an active and meaningful method that has adapted to the new educational
challenges and needs of the 21st century. To answer this question, the project relies on two
pillars: on the one hand, a broad theoretical foundation that demonstrates the multiple
benefits of this methodology; and on the other, a detailed description of the project itself,
including its phases and assessment system, making it a clear, structured, and contextually
grounded proposal. Although the project has not been implemented in practice, it is
concluded that the proposal would be viable due to its coherence with the educational
context, the school environment, the local territory, and the new curriculum. It represents an
opportunity to engage in meaningful learning—precisely what this project seeks to promote.
Finally, the paper reflects on future possibilities, the limitations of a non-implemented
proposal, and the ongoing need to transform education from an active, learner-centered
perspective.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
43 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats