Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorGarcia Bellver, Gerard
dc.date.accessioned2025-09-08T10:36:48Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180444
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractResum Aquest Treball de final de Grau (TFG) explora el potencial del cinema esportiu com a eina pedagògica innovadora per la transmissió de valors a l’aula d’Educació Física. L’objectiu principal és analitzar si les pel·lícules poden contribuir de manera significativa al desenvolupament de valors com la cooperació, l’esforç, la superació o el respecte entre l’alumnat de secundària. Per això es dissenya i implementa una Situació d’Aprenentatge (SA) en un grup de 4t d’ESO, combinant el visionat d’una escena de la pel·lícula Facing the Giants amb activitats pràctiques a l’aula d’Educació Física. S’utilitza la metodologia qualitativa, dins del paradigma interpretatiu per comprendre l’impacte de la proposta. La mostra està formada per 26 alumnes d’un mateix centre educatiu i la intervenció es desenvolupa en tres sessions, recollint dades mitjançant rúbriques, fitxes d’anàlisi i observacions. Els resultats mostren una elevada capacitat per identificar i reflexionar sobre els valors en el visionat de la pel·lícula, amb l’esforç, la confiança i la superació com els valors més destacats. A més, es confirma una transferència real d’aquest valors a les activitats físiques posteriors. En conclusió, el cinema esportiu es confirma com una eina potent per la formació en valors dins de l’àmbit educatiu, especialment útil en contextos en què no es disposa d’instal·lacions esportives cobertes. Aquest treball ofereix una alternativa innovadora i motivadora, amb potencial per ser replicada en futures investigacionsca
dc.description.abstractThis Final Degree Project explores the potential of sports fim as an innovate pedagogical tool for the transmission of vàlues in Physical Education classes. The main objective is to analyse whether films can significantly contribute to the development oof vàlues such as cooperation, effort, perseverance, and respect among secondary school students. To this end, a Learning Situation was designed and implemented with a group of 4th ESO students, combining the viewing of a scene from the film Facing the Giants with practical activities in Physical Education class. A qualitative methodology was used, within the interpretative paradigm, to understand the impact of the proposal. The sample consisted of 26 students from the same high school, and the intervention was carried out over three sessions, collecting data throgh rúbrics, and analysis worksheets, and observations. The results show a strong ability among students to identify and reflect on vàlues during the film viewing, with effort, trust, and perseverance standing out as the most prominent. Furthermore, a real transfer of these vàlues to the subseqüent physical activities was confirmed. In conclusion, sports cinema proves to be a powerful tool for vàlues education within the school setting, especially useful in context where no indoor spoorts facilities ara avilable. This project offers an innovative and motivating alternative with the potential to be replicated in future resarchca
dc.format.extent70 p.ca
dc.language.isocatca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherCinematografiaca
dc.subject.otherEducacióca
dc.subject.otherEsportsca
dc.titleEl cinema esportiu com a eina pedagògica innovadora: Transmissió de valors en l’aula d’Educació Física.ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats indefinidament

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix