EFL teaching strategies in 6th grade primary education
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-01-15Abstract
This study examines the teaching strategies used by English as a Foreign Language (EFL)
in-service teachers in sixth-grade primary school classrooms. The primary objective of this
piece of research is to gather, analyze, and discuss the perspectives of some primary school
EFL teachers and their students on the most frequently utilized classroom strategies for
teaching English. Data collection was conducted through surveys designed by the author,
which were distributed to both teachers and their students to obtain and analyze their
responses. The findings aim to shed light on the alignment and differences in perceptions
between teachers and students of regular EFL teaching practices within this educational
context.
Aquest estudi examina les estratègies d’ensenyament utilitzades pels professors d’anglès com
a llengua estrangera (EFL) a les classes de sisè de primària. L’objectiu principal d’aquesta
recerca és recollir, analitzar i debatre les perspectives de quatre professors d’EFL en educació
primària i dels seus alumnes sobre les estratègies d’ensenyament de l’anglès més utilitzades a
l’aula. La recollida de dades es va dur a terme mitjançant enquestes dissenyades per l’autor,
que es van distribuir tant als professors com als seus alumnes per obtenir i analitzar les seves
respostes. Les conclusions tenen com a objectiu aclarir el grau d’alineació i les diferències en
les percepcions entre mestres i alumnes sobre les pràctiques recurrents d’ensenyament d’EFL
en aquest context educatiu.
Este estudio examina las estrategias de enseñanza utilizadas por los profesores de inglés
como lengua extranjera (EFL) en las clases de sexto grado de educación primaria. El objetivo
principal de esta investigación es recopilar, analizar y discutir las perspectivas de cuatro
profesores de EFL en educación primaria y de sus estudiantes sobre las estrategias de
enseñanza de inglés más empleadas en el aula. La recopilación de datos se llevó a cabo
mediante encuestas diseñadas por el autor, que fueron distribuidas tanto a los profesores
como a sus estudiantes para obtener y analizar sus respuestas. Los hallazgos buscan arrojar
luz sobre el grado de alineación y las diferencias entre profesores y alumnos en las
percepciones de prácticas recurrentes de enseñanza de EFL en este contexto educativo.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Pages
36 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats