La música com a eina d’aprenentatge d’altres disciplines
Ver/Abrir
Este documento contiene ficheros embargados indefinidamente
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-19Resumen
Els beneficis de la música, com són l’augment de la motivació, la concentració, la creativitat o la
participació dels alumnes, entre d’altres, s’han estudiat especialment dins els estudis curriculars
musicals. Però hi ha més disciplines que comparteixen aquests beneficis. Per aquest motiu, la música
pot esdevenir una eina clau per a l’aprenentatge d’altres disciplines. El repte principal del treball és
l’anàlisi i la integració de la música com a element curricular en altres assignatures i l’exploració de
com es poden combinar aquestes estratègies per enriquir l’aprenentatge.
En primer lloc es planteja un marc teòric sobre la didàctica musical i les metodologies aplicades que
serveix de base i referència de l’estat de la qüestió. Seguidament,se seleccionen una sèrie de centres
educatius que apliquen diferents estratègies musicals en l’ensenyament d’altres disciplines. A partir
d’enquestes dirigides als docents i a l’alumnat de cada centre, es plantegen i es comparen
experiències recollides i observades. Finalment, amb l’anàlisi dels resultats, es mostren les
conclusions al voltant de les possibilitats que ofereix la música dins el foment d’un ensenyament
actiu i creatiu en altres disciplines
The benefits of music, such as increased motivation, concentration, creativity, and student
engagement, among others, have been especially studied within the framework of music education
curricula. However, there are other subjects that share these benefits. For this reason, music can
become a key tool for learning in other disciplines. The main challenge of this work is the analysis
and integration of music as a curricular element in other subjects and the exploration of how these
strategies can be combined to enrich learning.
First, a theoretical framework on music didactics and applied methodologies is proposed, serving as
a foundation and reference for the state of the art. Next, a series of educational institutions that
apply different musical strategies in the teaching of other disciplines are selected. Based on surveys
directed at teachers and students from each institution, experiences are presented, compared, and
analyzed. Finally, with the analysis of the results, conclusions are drawn about the possibilities that
music offers in promoting active and creative teaching in other subject areas.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
68 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats