Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorRamírez Sánchez, Paula
dc.date.accessioned2025-09-10T11:46:30Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180460
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball analitza com s’ensenya actualment la geografia a les escoles de primària i quines metodologies podrien millorar-ne l’eficàcia pedagògica. La recerca es basa en un enfocament qualitatiu, a través d’entrevistes semiestructurades i un grup de discussió, on hi ha participat una mestra d’una escola pública, una mestra d’una escola concertada i un mestre jubilat. L’anàlisi de les respostes obtingudes ha permès observar diferències entre models tradicionals i enfocaments més actius i contextualitzats. Els resultats mostren una coexistència de pràctiques i una necessitat clara de formació docent. Es conclou que cal avançar cap a una geografia escolar més significativa, interdisciplinària i propera a l’alumnat, amb propostes que connectin els continguts amb el territori i la vida quotidianaca
dc.description.abstractThis study analyses how geography is currently taught in primary schools and which methodologies could improve its educational effectiveness. The research is based on a qualitative approach, through semi-structured interviews and a discussion group, in which a teacher from a public school, a teacher from a private school and a retired teacher participated. The analysis of their responses reveals differences between traditional models and more active and contextualised approaches. The results show a coexistence of practices and a clear need for teacher training. It is concluded that we need to move towards a more meaningful, interdisciplinary and student-centred geography teaching, with proposals that connect the contents with the territory and daily life.ca
dc.format.extent39 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherEducació primàriaca
dc.subject.otherMetodologiaca
dc.subject.otherGeografia -- Ensenyamentca
dc.titleL’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatiusca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats indefinidament

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix