L’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatius
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Ramírez Sánchez, Paula | |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T11:46:30Z | |
dc.date.created | 2025-05-01 | |
dc.date.issued | 2025-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180460 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball analitza com s’ensenya actualment la geografia a les escoles de primària i quines metodologies podrien millorar-ne l’eficàcia pedagògica. La recerca es basa en un enfocament qualitatiu, a través d’entrevistes semiestructurades i un grup de discussió, on hi ha participat una mestra d’una escola pública, una mestra d’una escola concertada i un mestre jubilat. L’anàlisi de les respostes obtingudes ha permès observar diferències entre models tradicionals i enfocaments més actius i contextualitzats. Els resultats mostren una coexistència de pràctiques i una necessitat clara de formació docent. Es conclou que cal avançar cap a una geografia escolar més significativa, interdisciplinària i propera a l’alumnat, amb propostes que connectin els continguts amb el territori i la vida quotidiana | ca |
dc.description.abstract | This study analyses how geography is currently taught in primary schools and which methodologies could improve its educational effectiveness. The research is based on a qualitative approach, through semi-structured interviews and a discussion group, in which a teacher from a public school, a teacher from a private school and a retired teacher participated. The analysis of their responses reveals differences between traditional models and more active and contextualised approaches. The results show a coexistence of practices and a clear need for teacher training. It is concluded that we need to move towards a more meaningful, interdisciplinary and student-centred geography teaching, with proposals that connect the contents with the territory and daily life. | ca |
dc.format.extent | 39 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Educació primària | ca |
dc.subject.other | Metodologia | ca |
dc.subject.other | Geografia -- Ensenyament | ca |
dc.title | L’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatius | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Files in this item
This document contains embargoed files indefinitely