Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorEl Aabid, Mina
dc.contributor.authorPérez, Judit
dc.date.accessioned2025-09-15T10:39:57Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180464
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest Treball de Final de Grau analitza com s’acomoda la diversitat religiosa en contextos d’acollida d’infants i adolescents. A partir d’una metodologia qualitativa, s’han realitzat un total de sis entrevistes a diferents professionals de diferents perfils (educadors socials, equips directius de centres i un tècnic d’afers religiosos), per tal de conèixer les estratègies actuals, les mancances existents i els reptes que afronten les professionals en aquest àmbit. El marc teòric consta de cinc eixos: el reconeixement de la llibertat religiosa com a dret fonamental, el marc legal internacional, estatal i autonòmic, la realitat plural de la diversitat religiosa a Catalunya, el funcionament del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, i els àmbits concrets d’actuació dins els centres d’acollida. Els resultats de la recerca mostren una acomodació desigual de la diversitat religiosa en els diferents centres, sovint condicionada per l’absència de protocols específics, falta de formació dels equips i l’aplicació desigual dels drets reconeguts. Tot junt pot incidir negativament en el benestar emocional dels infants i adolescents acollits. Davant d’aquesta realitat, el treball proposa diverses recomanacions per promoure l’acompanyament més inclusiu.ca
dc.description.abstractThis project analyses how religious diversity is accommodated in child protection services. Based on a qualitative methodology, a total of six interviews were carried out with different professionals from different backgrounds (social educators, school management teams and a religious affairs technician), in order to find out the current strategies, the existing shortcomings and the challenges faced by professionals in this area. The theoretical framework consists of five axes: the recognition of religious freedom as a fundamental right, the international, national and autonomous legal framework, the plural 2 Mina El Aabid - Judit Pérez Treball final de grau reality of religious diversity in Catalonia, the functioning of the child protection systems, and the specific areas of actuation on these centers. The results of the research show unequal accommodation of religious diversity in the different centres, often conditioned by the absence of specific protocols, lack of training of the teams and the unequal application of the recognized rights. All of this can have a negative impact on the emotional well-being of the children and adolescents in care. Faced with this reality, the paper proposes various recommendations to promote more inclusive care.ca
dc.format.extent184 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherPluralisme culturalca
dc.subject.otherCentres d'acollimentca
dc.subject.otherPràctiques pedagògiquesca
dc.titleL’acomodació de la diversitat religiosa en contextos d’acollida. Perspectives i pràctiques socioeducatives per a la intervencióca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats indefinidament

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix