L’acomodació de la diversitat religiosa en contextos d’acollida. Perspectives i pràctiques socioeducatives per a la intervenció
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | El Aabid, Mina | |
dc.contributor.author | Pérez, Judit | |
dc.date.accessioned | 2025-09-15T10:39:57Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180464 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest Treball de Final de Grau analitza com s’acomoda la diversitat religiosa en contextos d’acollida d’infants i adolescents. A partir d’una metodologia qualitativa, s’han realitzat un total de sis entrevistes a diferents professionals de diferents perfils (educadors socials, equips directius de centres i un tècnic d’afers religiosos), per tal de conèixer les estratègies actuals, les mancances existents i els reptes que afronten les professionals en aquest àmbit. El marc teòric consta de cinc eixos: el reconeixement de la llibertat religiosa com a dret fonamental, el marc legal internacional, estatal i autonòmic, la realitat plural de la diversitat religiosa a Catalunya, el funcionament del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, i els àmbits concrets d’actuació dins els centres d’acollida. Els resultats de la recerca mostren una acomodació desigual de la diversitat religiosa en els diferents centres, sovint condicionada per l’absència de protocols específics, falta de formació dels equips i l’aplicació desigual dels drets reconeguts. Tot junt pot incidir negativament en el benestar emocional dels infants i adolescents acollits. Davant d’aquesta realitat, el treball proposa diverses recomanacions per promoure l’acompanyament més inclusiu. | ca |
dc.description.abstract | This project analyses how religious diversity is accommodated in child protection services. Based on a qualitative methodology, a total of six interviews were carried out with different professionals from different backgrounds (social educators, school management teams and a religious affairs technician), in order to find out the current strategies, the existing shortcomings and the challenges faced by professionals in this area. The theoretical framework consists of five axes: the recognition of religious freedom as a fundamental right, the international, national and autonomous legal framework, the plural 2 Mina El Aabid - Judit Pérez Treball final de grau reality of religious diversity in Catalonia, the functioning of the child protection systems, and the specific areas of actuation on these centers. The results of the research show unequal accommodation of religious diversity in the different centres, often conditioned by the absence of specific protocols, lack of training of the teams and the unequal application of the recognized rights. All of this can have a negative impact on the emotional well-being of the children and adolescents in care. Faced with this reality, the paper proposes various recommendations to promote more inclusive care. | ca |
dc.format.extent | 184 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Pluralisme cultural | ca |
dc.subject.other | Centres d'acolliment | ca |
dc.subject.other | Pràctiques pedagògiques | ca |
dc.title | L’acomodació de la diversitat religiosa en contextos d’acollida. Perspectives i pràctiques socioeducatives per a la intervenció | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Files in this item
This document contains embargoed files indefinitely
This item appears in the following Collection(s)
-
Grau en Educació Social [122]