Mostra el registre parcial de l'element
Protocol i transformació: Una mirada feminista a la prevenció de violències masclistes en l'educació en el lleure
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Pagès Deig, Neus | |
dc.date.accessioned | 2025-09-16T09:37:16Z | |
dc.date.created | 2025-05-05 | |
dc.date.issued | 2025-05-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180467 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball de final de grau analitza el protocol de prevenció i actuació davant d’agressions de l’Esplai de Sant Josep, a partir d’un enfocament qualitatiu i feminista. L’objectiu principal és valorar fins a quin punt aquest protocol recull i aplica els principis de l’educació feminista crítica i del consentiment afirmatiu, i identificar possibles millores per fer front a les violències masclistes en l’educació en el lleure. S’ha utilitzat la metodologia d’estudi de cas, combinant l’anàlisi documental del protocol amb dos entrevistes semiestructurades a membres clau de l’equip educatiu. Les dades obtingudes s’han categoritzat segons dues línies discursives: educació feminista crítica i transformadora i consentiment afirmatiu i protecció. Els resultats mostren una clara presència d’ambdós discursos, tot i que amb un predomini pràctic del model de protecció institucional. Es detecta una manca de treball explícit sobre les masculinitats i una certa fragilitat en l’aplicació continuada del protocol, especialment a causa de la rotació del monitoratge i el funcionament assembleari. El treball conclou amb diverses propostes de millora per reforçar la formació, la participació masculina i la sostenibilitat dels protocols. | ca |
dc.description.abstract | This final degree project analyzes the prevention and action protocol against gender based violence at the Esplai de Sant Josep, using a qualitative and feminist approach. The main objective is to assess how far the protocol incorporates and implements the 5 principles of critical feminist education and affirmative consent, and to identify possible improvements to address gender-based violence in non-formal educational contexts. The methodology is based on a case study, combining document analysis of the protocol with three semi-structured interviews with key members of the educational team. The data were categorized into two main discursive frameworks: critical and transformative feminist education and affirmative consent and protection. The results reveal the coexistence of both approaches, with a practical predominance of the institutional protection model. The analysis identifies a lack of focus on masculinity and some fragility in the long-term implementation of the protocol, mainly due to staff turnover and the collective assembly structure. The study concludes with several proposals to enhance training, male involvement, and the sustainability of the prevention protocol. | ca |
dc.format.extent | 55 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Feminisme | ca |
dc.subject.other | Violència envers les dones | ca |
dc.subject.other | Educació i lleure | ca |
dc.title | Protocol i transformació: Una mirada feminista a la prevenció de violències masclistes en l'educació en el lleure | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Fitxers en aquest element
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Educació Social [122]