La invisibilitat de la intersexualitat
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-19Abstract
Aquest treball final de grau explora la intersexualitat i les seves implicacions en la construcció de la
identitat de gènere. L’estudi se centra en un cas concret d’una persona intersexual que ha transitat per un
procés de transició de gènere i ha viscut discriminació en el seu entorn social, laboral i familiar. Els
objectius principals són explorar els condicionants que influeixen en la construcció de la identitat de
gènere i les interaccions socials d’aquesta persona, comprendre com les seves vivències impacten en el
seu benestar emocional i en el seu procés d’inclusió, i dissenyar estratègies pedagògiques per afavorir la
convivència respectuosa i la no-discriminació. L’enfoc utilitzat és qualitatiu i l’instrument utilitzat una
entrevista semiestructurada. A través de l'anàlisi temàtica, es busquen els principals factors que afecten
la inclusió d’aquesta persona en l’àmbit laboral, social i familiar i es proposen estratègies d’intervenció
des de l’educació social per crear espais inclusius i respectuosos amb la diversitat. Els resultats giren
entorn la importància d’una educació social que promogui la igualtat, el respecte i la sensibilització sobre
les qüestions de gènere.
This final degree project explores intersexuality and its implications in the construction of gender identity.
The study focuses on a specific case of an intersex person who has undergone a gender transition
process and has experienced discrimination in their social, work and family environments. The main
objectives are to explore the factors that influence the construction of gender identity and social
interactions of this person, understand how their experiences affect emotional well-being and inclusion,
and develop pedagogical strategies to prevent gender-based discrimination and promote respectful
coexistence. A qualitative approach was employed, based on semi-structured interviews. Through
thematic analysis, the study aims to identify the main factors affecting the inclusion of this individual in the
workplace, social and family spheres, and propose intervention strategies from social education to create
inclusive and respectful spaces that embrace diversity. The results highlight the importance of social
education in promoting equality, respect and awareness on gender issues.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
59 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [122]
Rights
Tots els drets reservats