Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorIsern Coronado, Xènia
dc.date.accessioned2025-09-16T10:26:47Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180469
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball final de grau explora la intersexualitat i les seves implicacions en la construcció de la identitat de gènere. L’estudi se centra en un cas concret d’una persona intersexual que ha transitat per un procés de transició de gènere i ha viscut discriminació en el seu entorn social, laboral i familiar. Els objectius principals són explorar els condicionants que influeixen en la construcció de la identitat de gènere i les interaccions socials d’aquesta persona, comprendre com les seves vivències impacten en el seu benestar emocional i en el seu procés d’inclusió, i dissenyar estratègies pedagògiques per afavorir la convivència respectuosa i la no-discriminació. L’enfoc utilitzat és qualitatiu i l’instrument utilitzat una entrevista semiestructurada. A través de l'anàlisi temàtica, es busquen els principals factors que afecten la inclusió d’aquesta persona en l’àmbit laboral, social i familiar i es proposen estratègies d’intervenció des de l’educació social per crear espais inclusius i respectuosos amb la diversitat. Els resultats giren entorn la importància d’una educació social que promogui la igualtat, el respecte i la sensibilització sobre les qüestions de gènere.ca
dc.description.abstractThis final degree project explores intersexuality and its implications in the construction of gender identity. The study focuses on a specific case of an intersex person who has undergone a gender transition process and has experienced discrimination in their social, work and family environments. The main objectives are to explore the factors that influence the construction of gender identity and social interactions of this person, understand how their experiences affect emotional well-being and inclusion, and develop pedagogical strategies to prevent gender-based discrimination and promote respectful coexistence. A qualitative approach was employed, based on semi-structured interviews. Through thematic analysis, the study aims to identify the main factors affecting the inclusion of this individual in the workplace, social and family spheres, and propose intervention strategies from social education to create inclusive and respectful spaces that embrace diversity. The results highlight the importance of social education in promoting equality, respect and awareness on gender issues.ca
dc.format.extent59 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherIdentitat de gènereca
dc.subject.otherEducació socialca
dc.subject.otherIntersexualitatca
dc.titleLa invisibilitat de la intersexualitatca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Files in this item

This document contains embargoed files indefinitely

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint