Mostrar el registro sencillo del ítem
La invisibilitat de la intersexualitat
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Isern Coronado, Xènia | |
dc.date.accessioned | 2025-09-16T10:26:47Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180469 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball final de grau explora la intersexualitat i les seves implicacions en la construcció de la identitat de gènere. L’estudi se centra en un cas concret d’una persona intersexual que ha transitat per un procés de transició de gènere i ha viscut discriminació en el seu entorn social, laboral i familiar. Els objectius principals són explorar els condicionants que influeixen en la construcció de la identitat de gènere i les interaccions socials d’aquesta persona, comprendre com les seves vivències impacten en el seu benestar emocional i en el seu procés d’inclusió, i dissenyar estratègies pedagògiques per afavorir la convivència respectuosa i la no-discriminació. L’enfoc utilitzat és qualitatiu i l’instrument utilitzat una entrevista semiestructurada. A través de l'anàlisi temàtica, es busquen els principals factors que afecten la inclusió d’aquesta persona en l’àmbit laboral, social i familiar i es proposen estratègies d’intervenció des de l’educació social per crear espais inclusius i respectuosos amb la diversitat. Els resultats giren entorn la importància d’una educació social que promogui la igualtat, el respecte i la sensibilització sobre les qüestions de gènere. | ca |
dc.description.abstract | This final degree project explores intersexuality and its implications in the construction of gender identity. The study focuses on a specific case of an intersex person who has undergone a gender transition process and has experienced discrimination in their social, work and family environments. The main objectives are to explore the factors that influence the construction of gender identity and social interactions of this person, understand how their experiences affect emotional well-being and inclusion, and develop pedagogical strategies to prevent gender-based discrimination and promote respectful coexistence. A qualitative approach was employed, based on semi-structured interviews. Through thematic analysis, the study aims to identify the main factors affecting the inclusion of this individual in the workplace, social and family spheres, and propose intervention strategies from social education to create inclusive and respectful spaces that embrace diversity. The results highlight the importance of social education in promoting equality, respect and awareness on gender issues. | ca |
dc.format.extent | 59 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Identitat de gènere | ca |
dc.subject.other | Educació social | ca |
dc.subject.other | Intersexualitat | ca |
dc.title | La invisibilitat de la intersexualitat | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Ficheros en el ítem
Este documento contiene ficheros embargados indefinidamente
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Educació Social [122]