Show simple item record

dc.contributorLago, José Ramón
dc.contributorSoldevila Pérez, Jesús
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorJuan Millera, Mercè
dc.date.accessioned2025-09-30T13:45:51Z
dc.date.created2025-07-08
dc.date.issued2025-07-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180550
dc.descriptionPrograma de Doctorat: Innovació i Intervenció educativesca
dc.description.abstractL’objectiu d’aquesta investigació és analitzar fins a quin punt la incorporació dels suports als equips cooperatius, tal com proposa el Programa CA/AC, contribueix a millorar la pràctica educativa i a facilitar la participació i l’aprenentatge dels alumnes que troben barreres. Es desenvolupa en un context escolar amb la finalitat d’analitzar com els centres organitzen les seves pràctiques per atendre la diversitat. Pretén comprendre com els professors integren i expliciten l’aprenentatge cooperatiu com a criteri pedagògic per donar resposta a les necessitats dels alumnes en risc d’exclusió. L’estudi fa el seguiment d’onze centres educatius, amb la participació de professors i mestres de suport a la inclusió. A les conclusions s’identifiquen els factors clau per millorar l'atenció als equips cooperatius. S’articulen en dos eixos principals: els ajustos de les dinàmiques, estructures i plans d’equip, i les modalitats de suport als equips. També s’hi inclouen les valoracions dels professors que permeten entendre la utilitat i l’impacte del procés en els centres.ca
dc.description.abstractThe objective of this research is to analyze to what extent the incorporation of supports into cooperative teams, as proposed by the CA/AC Program, contributes to improving educational practice and facilitating the participation and learning of students who encounter barriers. It is developed in a school context with the aim of analyzing how centers organize their practices to address diversity. It seeks to understand how teachers integrate and explain cooperative learning as a pedagogical criterion to respond to the needs of students at risk of exclusion. The study monitors eleven educational centers, with the participation of teachers and inclusion support teachers. The conclusions identify the key factors for improving attention to cooperative teams. They are articulated in two main axes: adjustments to team dynamics, structures and plans, and the modalities of team support. The teachers' assessments are also included, which allow us to understand the usefulness and impact of the process in the centers.ca
dc.format.extent323 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherCooperació educativaca
dc.subject.otherAprenentatgeca
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.titleConstruir el suport a la inclusió dins l'aula amb equips d'aprenentatge cooperatiuca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.terms12 mesosca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.date.embargoEnd2026-07-08T02:00:00Z
dc.subject.udc376ca


Files in this item

This document contains embargoed files until 2026-07-08

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint