Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
dc.contributor.authorCasero i Terradas, Tura
dc.date.accessioned2025-10-13T10:32:57Z
dc.date.available2025-10-13T10:32:57Z
dc.date.created2025-04-01
dc.date.issued2025-04-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180570
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractEn situacions d’emergència, una actuació ràpida i precisa pot ser decisiva. Els professionals sanitaris han de disposar de coneixements sòlids en suport vital bàsic per actuar amb seguretat i eficàcia. Per això, és essencial una formació teòrica i pràctica rigorosa, seguint les directrius establertes per organismes com l’European Resuscitation Council (ERC), així com les adaptacions del Consell Català de Ressuscitació (CCR) (Semeraro et al., 2021). Aquest projecte dissenya un programa d’autoformació en suport vital bàsic adreçat als estudiants de fisioteràpia de la Universitat de Vic. El programa inclou càpsules didàctiques d’autoaprenentatge sobre suport vital bàsic, l’aturada cardiorespiratòria, maniobres de reanimació cardiopulmonar i l’ús del desfibril·lador extern automàtic. També ofereix material complementari per reforçar coneixements i habilitats. Per garantir una formació integral, el programa es desenvolupa en un entorn de simulació clínica realista, que permet als estudiants aplicar els coneixements adquirits. L’aprenentatge es complementa amb qüestionaris d’avaluació inicials i finals, per avaluar la progressió i sessions pràctiques amb criteris objectius. Finalment, l’impacte del programa es valorarà comparant l’efectivitat dels estudiants participants amb aquells que no, amb l’objectiu de demostrar una millora en la preparació i la resposta davant de situacions d’emergènciaca
dc.description.abstractIn emergency situations, quick and precise action can be decisive. Healthcare professionals must have solid knowledge of basic life support to act safely and effectively. For this reason, rigorous theoretical and practical training is essential, following the guidelines established by bodies such as the European Resuscitation Council (ERC), as well as the adaptations of the Catalan Resuscitation Council (CCR) (Semeraro et al., 2021). 5 This project designs a self-training program in basic life support aimed at physiotherapy students at the University of Vic. It also offers complementary material to reinforce knowledge and skills. To ensure comprehensive training, the program is developed in a realistic clinical simulation environment, allowing students to apply the knowledge acquired. Learning is complemented by initial and final assessment questionnaires, to assess progression and practical sessions with objective criteria. Finally, the impact of the programme will be assessed by comparing the effectiveness of participating students with those who do not, with the aim of demonstrating an improvement in preparedness and response to emergency situationsca
dc.format.extent54 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherEquip de manteniment de vida (Tècniques espacials)ca
dc.subject.otherAturada cardíacaca
dc.subject.otherReanimació cardiopulmonarca
dc.titleAutoaprenentatge en suport vital bàsic: disseny d’un projecte per estudiants de fisioteràpia de la universitat de Vicca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess


Fitxers en aquest element

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix