Mostra el registre parcial de l'element
Autoaprenentatge en suport vital bàsic: disseny d’un projecte per estudiants de fisioteràpia de la universitat de Vic
| dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar | |
| dc.contributor.author | Casero i Terradas, Tura | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-13T10:32:57Z | |
| dc.date.available | 2025-10-13T10:32:57Z | |
| dc.date.created | 2025-04-01 | |
| dc.date.issued | 2025-04-01 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180570 | |
| dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
| dc.description.abstract | En situacions d’emergència, una actuació ràpida i precisa pot ser decisiva. Els professionals sanitaris han de disposar de coneixements sòlids en suport vital bàsic per actuar amb seguretat i eficàcia. Per això, és essencial una formació teòrica i pràctica rigorosa, seguint les directrius establertes per organismes com l’European Resuscitation Council (ERC), així com les adaptacions del Consell Català de Ressuscitació (CCR) (Semeraro et al., 2021). Aquest projecte dissenya un programa d’autoformació en suport vital bàsic adreçat als estudiants de fisioteràpia de la Universitat de Vic. El programa inclou càpsules didàctiques d’autoaprenentatge sobre suport vital bàsic, l’aturada cardiorespiratòria, maniobres de reanimació cardiopulmonar i l’ús del desfibril·lador extern automàtic. També ofereix material complementari per reforçar coneixements i habilitats. Per garantir una formació integral, el programa es desenvolupa en un entorn de simulació clínica realista, que permet als estudiants aplicar els coneixements adquirits. L’aprenentatge es complementa amb qüestionaris d’avaluació inicials i finals, per avaluar la progressió i sessions pràctiques amb criteris objectius. Finalment, l’impacte del programa es valorarà comparant l’efectivitat dels estudiants participants amb aquells que no, amb l’objectiu de demostrar una millora en la preparació i la resposta davant de situacions d’emergència | ca |
| dc.description.abstract | In emergency situations, quick and precise action can be decisive. Healthcare professionals must have solid knowledge of basic life support to act safely and effectively. For this reason, rigorous theoretical and practical training is essential, following the guidelines established by bodies such as the European Resuscitation Council (ERC), as well as the adaptations of the Catalan Resuscitation Council (CCR) (Semeraro et al., 2021). 5 This project designs a self-training program in basic life support aimed at physiotherapy students at the University of Vic. It also offers complementary material to reinforce knowledge and skills. To ensure comprehensive training, the program is developed in a realistic clinical simulation environment, allowing students to apply the knowledge acquired. Learning is complemented by initial and final assessment questionnaires, to assess progression and practical sessions with objective criteria. Finally, the impact of the programme will be assessed by comparing the effectiveness of participating students with those who do not, with the aim of demonstrating an improvement in preparedness and response to emergency situations | ca |
| dc.format.extent | 54 p. | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
| dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
| dc.subject.other | Equip de manteniment de vida (Tècniques espacials) | ca |
| dc.subject.other | Aturada cardíaca | ca |
| dc.subject.other | Reanimació cardiopulmonar | ca |
| dc.title | Autoaprenentatge en suport vital bàsic: disseny d’un projecte per estudiants de fisioteràpia de la universitat de Vic | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
| dc.embargo.terms | cap | ca |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Infermeria [120]
