Sunbound
Author
Other authors
Publication date
2025-06-01Abstract
Aquesta memòria de Treball Final de Grau documenta el procés complet de desenvolupament de 'Sunbound', un videojoc
d'aventura cooperativa per a dos jugadors, creat amb el motor Unity. El projecte se centra en la col·laboració intrínseca entre
dos personatges amb rols i habilitats diferenciades. Junts, han de superar desafiaments ambientals, enfrontar-se a enemics
amb intel·ligència artificial, explorar lesruïnes de la Ciutat del Sol, progressar per nivells amb elements de parkour i enfrontar se a un drac, que posarà a prova lesseves habilitats cooperatives.
La gestió del projecte s’ha dut a terme adaptant la metodologia Scrum a un treball individual, utilitzant Trello i Gantt per a la
planificació i el seguiment detallat de cada tasca. La memòria recull totes les fases, des de la concepció fins a la
implementació demecàniques complexes comelsistemamultijugador amb Photon PUN2, la IA enemiga i el parkour, culminant
amb l'avaluació de resultats mitjançant playtesters. Aquest treball representa la creació d'una experiència multijugador
funcional i ha permès aprofundir en les competències de Unity, Photon PUN2 i la resolució de problemes en el
desenvolupament de videojocs en tempsreal
Thisfinal degree project report presentsthe complete development process of Sunbound, a cooperative adventure video game
for two players, created using the Unity engine. The project focuses on the intrinsic collaboration between two characters with
distinct roles and abilities. Together, they must overcome environmental challenges, face AI-controlled enemies, explore the
ruins of the City of the Sun, progress through levels featuring parkour elements, and confront a dragon which will test their
cooperative skills.
The project management was carried out by using a variation of the agile Scrum methodology, with Trello and Gantt charts
employed for detailed planning and task tracking. This report covers all stages, from concept development to the
implementation of complexmechanicssuch asthemultiplayersystemusing Photon PUN2, enemy’s AI, and parkour, concluding
with result evaluation through playtesting. This project representsthe creation of a functional multiplayer experience and has
provided an opportunityto deepenmy expertise in Unity, Photon PUN2, and real-time video game development.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
72 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
Recommended citation
This citation was generated automatically.
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

