Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCosta Tura, Martina
dc.date.accessioned2025-12-12T11:25:23Z
dc.date.available2025-12-12T11:25:23Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180714
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractEl present treball té com a objectiu analitzar la relació entre els nivells d’estrès i ansietat en la qualitat del son en estudiants universitaris del Grau en Psicologia. Per assolir aquest objectiu, es va utilitzar una metodologia quantitativa amb un disseny analític observacional longitudinal. La mostra va estar formada per 31 estudiants de primer curs que van respondre tres qüestionaris estandarditzats l’Índex de Qualitat del Son de Pittsburg (PSQI), Escala d’Estrès Percebut – 10 (PSS-10) i l’Inventari d’Ansietat de Beck (BAI). Els qüestionaris es van passar en dos moments temporals: abans del període d’exàmens i durant el període d’exàmens. Els resultats obtinguts mostren un augment significatiu dels nivells d’estrès i ansietat durant l’època d’exàmens, així com un empitjorament de la qualitat del son. Concretament, la mitjana d’estrès va augmentar 3,10 punts, la d’ansietat 7,07 punts i la de qualitat del son 1,10 punts, sent totes aquestes diferències estadísticament significatives. A més, es van trobar correlacions positives significatives entre l’estrès percebut i la qualitat del son (r= ,630), entre l’ansietat i la qualitat del son (r= ,366) i entre l’estrès i l’ansietat (r= ,683) durant el període d’exàmens. Les conclusions del treball indiquen que els estudiants universitaris presenten nivells rellevants d’estrès, ansietat i mala qualitat del son al llarg del curs, però aquestes variables s’agreugen durant el període d’exàmens. A més, confirma l’existència de relacions significatives entre aquestes variables, fet que suggereix la necessitat de promoure estratègies de gestió emocional i d’higiene del son en aquest col·lectiu.ca
dc.description.abstractThe present study aims to analyze the relationship between stress and anxiety levels and sleep quality in university students enrolled in a Psychology degree. To achieve this objective, a quantitative methodology with a longitudinal observational analytic design was used. The sample consisted of 31 first-year students who completed three standardized questionnaires: the Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI), the Perceived Stress Scale – 10 (PSS-10), and the Beck Anxiety Inventory (BAI). The questionnaires were administered at two different time points: before the exam period and during the exam period. The results show a significant increase in stress and anxiety levels during the exam period, as well as a deterioration in sleep quality. Specifically, the mean stress score increased by 3.10 points, the mean anxiety score by 7.07 points, and the sleep quality score by 1.10 points. All these differences were statistically significant. Additionally, significant positive correlations were found between perceived stress and sleep quality (r = .630), between anxiety and sleep quality (r = .366), and between stress and anxiety (r = .683) during the exam period. The conclusions of the study indicate that university students experience relevant levels of stress, anxiety, and poor sleep quality throughout the academic year, but these variables worsen during exam periods. Furthermore, the study confirms the existence of significant relationships among these variables, highlighting the need to promote emotional regulation strategies and sleep hygiene in this population.ca
dc.format.extent51 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherEstrèsca
dc.subject.otherSonca
dc.subject.otherUniversitats -- Exàmensca
dc.titleEstrès, ansietat i qualitat del son en estudiants universitaris: anàlisi comparativa entre períodes acadèmicsca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir