SOME S.A. Internacionalitzar, una elecció o una obligació? Factors determinants per a la internacionalització
Autor/a
Fecha de publicación
2010ISSN
978-84-96998-51-3
978-84-92956-16-6
Resumen
CAS PRÀCTIC: A la comarca d'Osona, SOME SA, és una empresa que destaca des de fa anys pel seu èxit empresarial. El seu director gerent, Ramon Mena Pons, viu per a la seva feina, escull personalment els seus col·laboradors pròxims i, juntament amb el seu equip i amb consens, sospesa totes les decisions que s'han de prendre i que afecten a l'empresa. El 2007, es va trobar amb un problema inesperat, dos dels seus clients internacionals més importants li demanaven que obrís una fàbrica més a prop d'ells, és a dir, en algun país de l'Est pròxim a Alemanya per poder disposar de les mercaderies més ràpidament i reduir el cost de transport.
NOTA PEDAGÒGICA: Els objectius d'aprenentatge del cas són: ·Obtenir un enfocament de primera mà del món dels negocis internacionals i conèixer les eines i les tècniques necessàries per a la presa de decisions. ·Valorar la importància que té la comercialització internacional per al creixement i la competitivitat de l'empresa i també els riscos. ·Desenvolupar una visió àmplia de l'entorn internacional que permeti identificar les oportunitast i les amenaces que en sorgeixen, així com incorporar coneixements que serveixin per millorar o optimitzar els processos d'internacionalització de les empreses. ·Identificar els diferents elements que intervenen en les activitats internacionals de les empreses i el seu impacte en la competitivitat internacional. ·Distingir les diferents vies per engegar estratègies de creixement en l'empresa, conèixer els diversos elements de suport estratègic que influeixen en la implantació de l'estratègia, així com la capacitat per establir una estructura organitzativa adequada a l'estratègia que s'ha de seguir. ·Capacitat per formular l'estratègia més apropiada per competir en el terreny internacional i per seleccionar la manera d'entrada més adequada al país on s'internacionalitza l'empresa. ·Conèixer el paper dels recursos humans en la implantació estratègica.
Tipo de documento
Capítulo o parte de libro
Lengua
Catalán
Palabras clave
SOME S.A
Empreses petites i mitjanes -- Planificació estratègica
Publicado por
Cambra de Comerç de Barcelona ; Universitat de Vic
Publicado en
José A. Corral i Noemí Morral, (Coords). Estratègia competitiva a la petita i mitjana empresa: 10 casos pràctic reals. Barcelona: Bresca; Universitat de Vic; Cambra de Comerç de Barcelona, 2010
Nota
Conté: Cas pràctic i Nota pedagògica
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Materials docents [20]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/