Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic
dc.contributorCorral Marfil, José A.
dc.contributorMorral Palacín, Noemí
dc.contributor.authorGarcía Medina, Irene
dc.date.accessioned2012-05-16T08:16:08Z
dc.date.available2012-05-16T08:16:08Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn978-84-96998-51-3
dc.identifier.issn978-84-92956-16-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/1825
dc.descriptionConté: Cas pràctic i Nota pedagògicaca_ES
dc.description.abstractCAS PRÀCTIC: A la comarca d'Osona, SOME SA, és una empresa que destaca des de fa anys pel seu èxit empresarial. El seu director gerent, Ramon Mena Pons, viu per a la seva feina, escull personalment els seus col·laboradors pròxims i, juntament amb el seu equip i amb consens, sospesa totes les decisions que s'han de prendre i que afecten a l'empresa. El 2007, es va trobar amb un problema inesperat, dos dels seus clients internacionals més importants li demanaven que obrís una fàbrica més a prop d'ells, és a dir, en algun país de l'Est pròxim a Alemanya per poder disposar de les mercaderies més ràpidament i reduir el cost de transport.ca_ES
dc.description.abstractNOTA PEDAGÒGICA: Els objectius d'aprenentatge del cas són: ·Obtenir un enfocament de primera mà del món dels negocis internacionals i conèixer les eines i les tècniques necessàries per a la presa de decisions. ·Valorar la importància que té la comercialització internacional per al creixement i la competitivitat de l'empresa i també els riscos. ·Desenvolupar una visió àmplia de l'entorn internacional que permeti identificar les oportunitast i les amenaces que en sorgeixen, així com incorporar coneixements que serveixin per millorar o optimitzar els processos d'internacionalització de les empreses. ·Identificar els diferents elements que intervenen en les activitats internacionals de les empreses i el seu impacte en la competitivitat internacional. ·Distingir les diferents vies per engegar estratègies de creixement en l'empresa, conèixer els diversos elements de suport estratègic que influeixen en la implantació de l'estratègia, així com la capacitat per establir una estructura organitzativa adequada a l'estratègia que s'ha de seguir. ·Capacitat per formular l'estratègia més apropiada per competir en el terreny internacional i per seleccionar la manera d'entrada més adequada al país on s'internacionalitza l'empresa. ·Conèixer el paper dels recursos humans en la implantació estratègica.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherCambra de Comerç de Barcelona ; Universitat de Vicca_ES
dc.relation.isformatofReproducció digital del document publicat en format paper
dc.relation.ispartofJosé A. Corral i Noemí Morral, (Coords). Estratègia competitiva a la petita i mitjana empresa: 10 casos pràctic reals. Barcelona: Bresca; Universitat de Vic; Cambra de Comerç de Barcelona, 2010
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherSOME S.Aca_ES
dc.subject.otherEmpreses petites i mitjanes -- Planificació estratègicaca_ES
dc.titleSOME S.A. Internacionalitzar, una elecció o una obligació? Factors determinants per a la internacionalitzacióca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 
 
 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint