Visualitza per
Enviaments recents
-
“Jo també puc” Referents d’èxit: una eina per a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat?
(2013)La pregunta inicial de recerca que he plantejat per a aquest TFM era doble i es referia a l’impacte de les activitats del projecte “Referents d’èxit” en l’autoconcepte i les expectatives de futur ... -
Implicación de las familias en el proceso de enseñanza
(2021-09)El proceso de enseñanza y aprendizaje de cualquier materia, se ve influenciado por múltiples factores, los cuales indicen positiva o negativamente en tal proceso educativo. Uno de estos factores, ... -
La mejora del proceso de acogida de alumnado de nueva incorporación en un centro educativo
(2021-06)Este trabajo de investigación analiza el proceso de acogida de alumnado de nueva incorporación en un centro escolar de Educación Primaria y pone de relieve estrategias que los docentes y la escuela ... -
Narrativa de escolarización desde la diversidad
(2021-06)En este trabajo se presenta un estudio realizado a través de una metodología de investigación biográfica-narrativa en educación. De esta forma se plantea una investigación sobre la trayectoria actual ... -
Estudio de la docencia compartida en Educación Infantil: cómo mejorar la inclusión del alumnado en aulas ordinarias mediante la investigación-acción
(2021-06)La docencia compartida es una estrategia con gran potencial tanto para el desarrollo profesional de los docentes, como para el aprendizaje de todo el alumnado, porque hace posible que todos y todas ... -
El proceso de acogida de alumnos de origen inmigrante en un centro de educación infantil y primaria
(2021-06)El objeto de estudio de esta investigación es conocer el proceso de acogida de alumnos de origen inmigrante realizado en un centro de Educación Infantil y Primaria de la Comunidad Autónoma de Andalucía. ... -
Etnia gitana e inclusión escolar
(2021-06)Actualmente más de la mitad de los niños y niñas gitanos sufre abandono escolar temprano en España, unos datos bastantes elevados en comparación a los que presentan el conjunto de la población. Con ... -
El proceso de desarrollo del Programa CA/AC en 1º de Educación Primaria
(2021-06-18)El objetivo general de esta investigación es diseñar e implementar una propuesta didáctica de Aprendizaje Cooperativo, basada en el Programa CA/AC: Cooperar para Aprender, Aprender a Cooperar; en tres ... -
Arts escèniques a l’aula Estratègia metodològica per a la inclusió i la creació de comunitat educativa
(2019-09-19)El teatre educatiu és un complement per a l'educació de joves i infants. Els espais teatrals són un reforç pedagògic. També és una eina de creixement personal i de coneixement interior en adults. ... -
Relacions entre docents i famílies a tres escoles infantils de Finlàndia des d'una perspectiva inclusiva
(2020-02-27)Moltes vegades quan parlem d’inclusió, ens centrem únicament en els infants, oblidant que les famílies són agents fonamentals i per tant, han de poder ser incloses en la comunitat escolar. Les famílies ... -
Trajectòries d'inserció sociolaboral en persones amb diversitat funcional: dues històries de vida
(2019-09)Amb aquest treball es vol conèixer la realitat i les vivències de joves amb diversitat funcional relacionades amb la seva inserció al món laboral ordinari. Es té l’interès posat en saber què han sentit ... -
L'avaluació dels aprenentatges dels alumnes durant el procés d'innovació i millora de les pràctiques educatives inclusives
(2018-09-14)L’objecte d’estudi d’aquesta investigació és el canvi de les pràctiques avaluatives dels docents que estan immersos en processos d’innovació de la seva pràctica educativa vinculada a tres eixos: ... -
Ser iguals vol dir ser igual de diferents: avaluació de la millora de les relacions familiars en el marc del Projecte Enxaneta
(2017-09)Actualment vivim en una societat diversa, en la qual existeixen desigualtats. A l’escola es reflecteix aquesta diversitat i, per això, com a mestres hem de vetllar per proporcionar una educació de ... -
La inclusió a l'aula d'un alumne amb NEE a través de la programació multinivell. Anàlisi de l'accés, el progrés i la participació
(2017)El present treball final de màster que es presenta a continuació té la finalitat d‟analitzar si la programació multinivell pot esdevenir una eina que ajudi a fer front al repte escolar de caminar cap a ... -
Atenció personalitzada a l’alumnat que rep suport des d'una USEE : un estudi de cas
(2016-06)L’estudi que es detalla a continuació consisteix en el desenvolupament d’una anàlisi de les característiques de l'atenció personalitzada a l'alumnat, des d’una USEE, en un centre d’Educació Infantil i ... -
La Cohesió de grup en el context de l’aprenentatge cooperatiu = La Cohesión de grupo en el contexto del aprendizaje cooperativo = The Group cohesion in the context of cooperative learning
(2016-09)La recerca que es presenta té com a eix vertebrador la implementació d’alguns àmbits d’intervenció del Programa CA/AC (Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar) en un estudi de cas específic. Concretament, ... -
L’Infant amb pèrdua auditiva: Estudi de cas per a la millora educativa a l’escola bressol
(2016-09)Al nostre país, l’escolarització de l’alumnat sord a l’escola ordinària és un fet; però si bé ja no és qüestionable, sí que encara cal avançar. El progrés necessari ha d’anar en dos sentits: per una ... -
Anàlisi del procés d'implementació de l'aprenentatge cooperatiu en un centre d'educació infantil i primària com a recurs per avançar cap a la inclusió
(2016-09)L‟aprenentatge cooperatiu és un recurs idoni per fomentar una sèrie de capacitats i habilitats socials fonamentals alhora d‟ajuda i facilita l‟atenció a la diversitat de tots els alumnes de l‟aula, ... -
El centre residencial d’acció educativa va a l’escola. Anàlisi de l’experiència escolar de tres infants residents en un centre residencial d’acció educativa (CRAE).
(2015-09)Els infants i adolescents residents en Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) són un col·lectiu amb un elevat risc de fracàs escolar. La seva inclusió a l’escola és un repte per a les institucions ... -
L’atenció a la diversitat i la inclusió a l'escola rural : les aportacions de Montserrat Castanys Jarque a l'escola de Castellcir i al Secretariat d'escola rural
(2015-09)Montserrat Castanys Jarque és una mestra que ha contribuït al desenvolupament i renovació de l’escola rural, des de l’anonimat, al costat de molts altres mestres. Activa participant dels Moviments de ...