Grau en Educació Social: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 110
-
“Caminem Junts” : un projecte socioeducatiu d’acompanyament a famílies per millorar vincles amb els infants
(2016-05)L’objectiu d’aquest treball és dissenyar, executar i avaluar un projecte socioeducatiu d’acompanyament familiar. El projecte es diu Caminem Junts i està adreçat a un grup de famílies que participen al ... -
A propòsit de la feina : com organitzem i vivim el nostre temps?
(2016-05-13)L’objecte d’estudi del treball és investigar sobre com influeix el temps de treball remunerat, entorn a l’organització i la vivència d’altres temps necessaris en la vida diària de tota persona. A partir ... -
Persones sense llar : una proposta formativa als estudis de Grau d’Educació Social
(2016-05)El treball que es presenta a continuació pretén cercar una fonamentació teòrica i conceptual al voltant de les persones sense llar. Uns fonaments que aporten coneixement a l’autora i contingut a la ... -
Orígens dels assetjaments i visió que en tenen els i les estudiants i les professionals de la Universitat de Vic
(2016-05)L’objectiu principal d’aquesta recerca és conèixer la problemàtica de l’assetjament sexual tot fent una petita pinzellada als seus orígens, així com també descobrir la visió de la comunitat universitària ... -
Com viuen les persones grans el procés d'adaptació a la residència
(2016-05)El treball que es presenta a continuació pretén descobrir “com és el procés d’adaptació de les persones grans a la residència”, aquesta investigació ha estat realitzada amb la intensió d’esbrinar com ... -
Estudi dels factors del procés d'emancipació dels joves tutelats
(2015-05)Aquest treball pretén ser un esbós d’una realitat poc treballada i estudiada. Aquesta realitat és la dels joves que acaben de complir divuit anys i que han estat vinculats en el sistema de protecció de ... -
La resiliència com a eix fonamental per al bon desenvolupament dels infants i adolescents
(2015-05)El present treball d'investigació se centra en l'estudi de la capacitat de les persones i, en concret, dels infants i adolescents, d'afrontar i superar les dificultats i adversitats a les quals es veuen ... -
Situacions de risc i vulnerabilitat social a la infància. La importància de la figura de l’educador/a social i el treball en xarxa.
(2015-05)L’objectiu d’aquest treball és conèixer el treball de detecció, prevenció i acompanyament de les situacions d’infància en risc dins d’un context concret, fent referència a les desigualtats socials i al ... -
Discapacitat auditiva en el context educatiu
(2015-05)La recerca que es mostra a continuació, tracta sobre la inserció – exclusió que viu el col·lectiu de persones amb dèficit auditiu en el context escolar. L’objectiu principal és conèixer una realitat a ... -
Les relacions dels nens i nenes amb síndrome de down en espais de lleure a Catalunya
(2015-05)El treball que es presenta a continuació pretén aprofundir en la qüestió de “Les relacions socials dels nens i nenes amb Síndrome de Down en els espais de lleure”, amb la intenció de conèixer com són ... -
La figura de l'Educador social als instituts. Diferències de treball de l’educador social i l’integrador social en l’àmbit de l’educació secundària
(2015-05)La incorporació del professional de l'educació social als centre de secundària a Catalunya, és un tema d'actualitat. La presència de l'educador social als instituts, pot aportar una obertura i un ... -
Treball i precarietat laboral : Una mirada social des de la perspectiva sindical
(2015-05)En aquest treball de final de grau és pretén conèixer si existeix resposta social envers la precarietat laboral de les persones. Per això s’ha realitzat una recerca qualitativa a partir de la realització ... -
La sexualitat en la discapacitat intel·lectual. Un anàlisi de cas.
(2015-06)L’estudi que es presenta a continuació té l’objectiu general de dissenyar una proposta d’intervenció que pugui satisfer l’educació referent a la sexualitat per part de les persones amb discapacitat ... -
Anàlisi d'un procés vivencial d'una família amb un infant afectat pel trastorn d'espectre autista : el TEA, una caixa plena de secrets i sorpreses
(2014-05)El que es trobarà a continuació és tot el procés de recerca del Treball Final de Grau, on el tema clau és el Trastorn d’Espectre Autista. Cal destacar però, que el TEA és un trastorn molt ampli i aquest ... -
Anàlisi de diverses experiències en orientació i integració laboral de persones amb trastorn de l'espectre autista
(2014-05)El dret al treball constitueix un dels pilars fonamentals per a la vida de les persones i per a la societat en el seu conjunt. La integració en l’àmbit laboral suposa un procés de canvi en les persones, ... -
Avui: assemblea. Un projecte per augmentar la participació a l’esplai
(2014-05)La participació és el procés de compartir les decisions que afecten a la pròpia vida i a la vida en comunitat. És un procés d’aprenentatge constant que cal estimular, incentivar i ensenyar per tal que ... -
El Mercadal v.o una experiència de teatre comunitari
(2014-05)Aquest Treball Final de Grau d’Educació Social pretén comprendre el projecte de teatre comunitari, el Mercadal v.o. 2012, a través de l’experiència d’un grup de participants. A través d’un marc teòric ... -
Identitat diversa. Conflicte identitari en persones vinculades a diferents cultures
(2014-05)Aquest treball de Final de Grau es centra en investigar un fenomen personal i social experimentat per persones d’origen immigrat al plantejar-se la seva identitat vinculada a dues o més cultures. ... -
Llegint Cinema. Anàlisi de la representació de la malaltia mental en el setè art
(2014-05)El present treball és un estudi sobre l'estigma social en la malaltia mental i la representació d'aquest al cinema. Aquesta anàlisi s'ha portat a terme a partir de dues línies de treball. Per una banda ... -
El voluntariat social i la participació comunitària : la situació actual i les perspectives de futur al voltreganès
(2013-05)Aquest Treball de Final de Grau d’Educació Social pretén aprofundir i reflexionar al voltant dels conceptes de desenvolupament comunitari, participació i voluntariat social, sobretot en la seva dimensió ...