Els jocs populars i tradicionals a les classes d'educació física de primària i secundària de Guatemala
Author
Publication date
2013-05-10Abstract
El jocs populars i tradicionals són un element educatiu i cultural molt important. Des de
sempre han estat una font d’activitat física i comporten tota una sèrie de components
motors i de valors que haurien de ser tinguts en compte a l’hora d’incloure’ls a les
sessions d’educació física. Aquest estudi té com a objectiu conèixer la situació
d’aquesta tipologia de jocs a les sessions d’educació física de dos centres educatius
del municipi de San Juan la Laguna. Alhora es pretén comparar el paper que tenen els
jocs populars i tradicionals en un centre de primària i en un de secundària de la
població esmentada. A través de l’anàlisi dels currículums, de l’observació de les
sessions d’educació física i de les entrevistes amb diversos docents, s’arriba a la
conclusió que les pràctiques lúdiques populars i tradicionals tenen poca presència a
l’educació física guatemalenca.
Popular and traditional games are important educational and cultural elements. They
have always been a source of physical activity and involve a number of motor
components and values that should be taken into account at the time of including them
in physical education sessions. This study aims at knowing the situation of this type of
game activities in physical education sessions in two schools in San Juan la Laguna. At
the same time, the aim of the search is to compare the role of traditional and popular
games in a primary school and a High School in the same town. Through the analysis
of curricula, the observation of the physical education sessions and interviews with
several teachers lead us to the conclusion that traditional and popular game practices
have little importance in the physical education in Guatemala.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Esports i jocs tradicionals
Educació física
Currículums (Ensenyament)
Guatemala
Pages
77 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/