Detecció d'errors en l'aprenentatge dels triangles
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
Aquest treball es basa en realitzar un estudi per tal d'identificar quins errors
matemàtics cometen un grup d'alumnes de primer curs d'educació primària, en relació
a la geometria. Concretament, aquest estudi és per identificar, mitjançant una prova,
quines dificultats presenten els nens en relació als triangles. A partir dels errors que
hagin sorgit, es dissenyarà la intervenció per tal d'intentar-los solucionar. Finalment,
s'analitzarà si amb el treball realitzat els alumnes milloren els errors. En aquest treball
s'ha utilitzat el mètode Concret-Representació-Abstracte de Bruner i les propostes que
proposen certs autors (Bamberger, Schultz-Ferrell, ...) per ajudar a superar aquests
errors. Realitzant aquest estudi s'ha pogut observar que els alumnes tenen la imatge
d'un triangle prototípic. Això fa que cometin errors quan se'ls presenten altres triangles.
This work is based on a study to identify mathematical errors committed by a group of
students in their first year of primary education in relation to geometry. Specifically, this
study is to identify, through a test, the difficulties children have in relation to triangles.
From the errors that have arisen, the intervention is designed to try to solve them.
Finally, we analyse whether the students, after the intervention, don't make similar
errors. In this paper we have used the Bruner's method Concrete-Representational-
Abstract and proposals that suggest some authors (Bamberger, Schultz-Ferrell, ...) to
help overcome these errors. In this study it was observed that the students have the
prototypical image of a triangle. Children make errors when showed other triangles.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Matemàtica -- Didàctica
Pages
58 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats