El paper del joc en el desenvolupament d'infants amb TEA
Author
Publication date
2013-05Abstract
Jugar
no
és
només
un
sinònim
de
diversió,
sinó
que
darrera
d’aquesta
acció
s’amaguen
molts
elements
que
són
imprescindible
per
al
desenvolupament
infantil,
ja
que
l’afavoreix
en
tots
els
àmbits
de
la
seva
vida.
Un
nen
amb
Necessitats
Educatives
Especial
té
el
mateix
dret
de
gaudir
d’una
estona
de
joc,
i
desenvolupar-‐se
com
a
persona.
De
fet,
el
joc
és
considerat
una
eina
d’aprenentatge
a
l’edat
infantil.
Per
això,
el
present
treball
de
grau
té
com
objectiu
principal
analitzar
la
importància
del
joc
com
a
eina
educativa
amb
infants
amb
un
Trastorn
de
l’Espectre
Autista.
S’utilitza
una
metodologia
qualitativa,
i
a
través
de
l’observació,
s’analitza
com
el
joc
ajuda
a
un
infant
amb
Trastorn
de
l’Espectre
Autista
a
adquirir
determinades
habilitats
i
capacitats
que
li
permeten
tenir
certa
autonomia.
Els
resultats
obtinguts,
permeten
afirmar
que
la
Unitat
de
Suport
a
l’Educació
Especial
utilitza
el
joc
com
un
recurs
didàctic
per
a
treballar
amb
infants
amb
Autisme.
Per
això,
es
planteja
una
proposta
d’intervenció
dins
d’aquesta
unitat.
To
play
is
not
just
a
synonym
of
fun,
but
behind
this
action
hides
many
elements
that
are
essential
for
children's
development,
as
it
favour
all
areas
of
their
life.
A
child
with
special
educational
needs
have
the
same
right
to
enjoy
a
bit
of
play,
and
grow
as
a
person.
In
fact,
the
play
is
considered
a
learning
tool
in
childhood.
Therefore,
the
present
graduate
project’s
main
is
to
analyse
the
importance
of
plays
as
an
educational
tool
for
children
with
an
Autism
Spectrum
Disorder.
Used
a
qualitative
methodology,
and
through
observation,
is
analysed
how
the
game
helps
a
child
with
Autism
Spectrum
Disorder
to
acquire
certain
skills
and
abilities
that
allow
they
to
have
some
autonomy.
The
results
obtained
allow
that
the
Support
Unit
for
Special
Education
uses
the
game
as
an
educational
resource
to
work
with
children
with
Autism.
Therefore,
there
is
a
proposal
for
intervention
in
this
unit.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Joc
Educació psicomotriu
Autisme
Infants autistes
Pages
123 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [110]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/