Anàlisi de les idees prèvies d’alumnes d’educació primària sobre astronomia
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
Els coneixements previs són el punt de partida per a construir un coneixement de forma
significativa. Cal analitzar-los i tenir consciència dels models mentals dels infants per a
poder fer un canvi conceptual que ens porti del coneixement intuïtiu al coneixement
científic. És per això que aquesta investigació fa un anàlisi d’aquests coneixements en
el contingut d’astronomia. El mètode de recollir les dades és fa a través d’una
entrevista a 10 nens i nenes de 6 a 7 anys d’una escola pública de Sabadell. Les dades
interpretades es representen en taules i gràfics. Els resultats ens demostren que
l’experiència pròpia fa que els infants construeixin els seus propis models mentals.
The previous knowledge is the starting point to building knowledge in a significant way.
It must be analyzed and take into account the mental models of children in order to
make a conceptual change that leads from intuitive knowledge to scientific knowledge.
That's why this research analyzes this knowledge into the astronomy content. Data is
collected through an interview with 10 children aged 6 to 7 in a public school in
Sabadell. All the interpretable data are represented in tables and graphs. The result of
this shows that personal experiences make the children build their own mental models.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació primària
Astronomia -- Ensenyament
Pages
135 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/