Materials and supplementary materials used to teach vocabulary in the English class
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
This study is based on the analysis of the use of supplementary materials to teach
vocabulary by second language teachers in Primary Education. The study consists
of two analyses: the first one is a quantitative analysis based on 33 questionnaires
answered by different second language teachers of Primary Education. The other, is
a qualitative analysis in which the teacher’s subjective opinion on vocabulary
learning techniques is presented. The study covers these main aspects: material
use, effectiveness, children’s motivation, main criteria to teach vocabulary and the
children’s role in their vocabulary learning.
Aquest estudi es basa en l’anàlisi de l’ús dels materials suplementaris que són
utilitzats pels mestres d’una segona llengua per ensenyar vocabulari als alumnes
d’Educació primària. L’estudi consta de dos anàlisis: el primer consisteix en un
anàlisi quantitatiu basat en 33 qüestionaris realitzats per diferents mestres
especialistes en llengua estrangera d’Educació Primària. El segon consisteix en un
anàlisi qualitatiu en el qual l’opinió subjectiva dels mestres també és valorada i
analitzada. Els aspectes que s’avaluen són: la utilitat dels materials, l’efectivitat, la
motivació dels infants, els criteris predominants en l’ensenyament del vocabulari, i
el rol del infant en el seu propi aprenentatge del vocabulari.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Anglès -- Llibres de text
Motivació en l'educació
Pages
85 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/