Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid per ensenyar a aprendre i per aprendre a ensenyar
View/Open
Author
Publication date
2012ISSN
1133-9845
Abstract
Aquest article presenta l’ús de la llibreta de ciències com a eina per desenvolupar
el pensament científic en els infants. A partir d’una experiència col·laborativa
entre universitat i escola relacionada amb l’ensenyament de ciències a sisè de primària,
s’hi analitzen els raonaments que fa l’alumnat des del punt de vista de la
construcció del pensament científic i des d’una perspectiva científica. Els resultats
de l’anàlisi de les anotacions a la llibreta de ciències mostren que els nens i
nenes expliquen els fenòmens més que no pas els argumenten i que tenen dificultats
lingüístiques a l’hora de fer les anotacions científiques. Al llarg de l’article,
s’esmenten els avantatges i els inconvenients de l’ús de la llibreta de ciències per
aprendre ciències.
This paper looks at the use of the science notebook as a tool for developing scientific
thought in children. Based on a collaborative initiative between university and
school linked to teaching sciences at sixth-year primary level, it analyses pupils’ reasoning
from the point of view of building scientific thought and from a scientific
perspective. The findings of this analysis of notebook notes show that pupils explain
phenomena rather than set out arguments for them and have language difficulties
when it comes to making scientific notes. The paper sets out the advantages and
disadvantages of using science notebooks to learn science.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Educació primària
Ciències -- Didàctica
Llengua -- Didàctica
Pages
8 p.
Publisher
Graó
Citation
Martí Feixas, J., Jiménez, I., Comajoan Colomé, L., & Vilà, M. (2012). Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (58), 49-56.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1389]
Rights
(c) Graó, 2012
Tots els drets reservats