Mostra el registre parcial de l'element
Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid per ensenyar a aprendre i per aprendre a ensenyar
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Martí i Feixas, Jordi | |
dc.contributor.author | Jiménez i Bargalló, Isabel | |
dc.contributor.author | Comajoan, Llorenç | |
dc.contributor.author | Vilà, Montserrat (Vilà i Santasusana) | |
dc.date.accessioned | 2014-02-12T12:21:32Z | |
dc.date.available | 2014-02-12T12:21:32Z | |
dc.date.created | 2012 | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Martí Feixas, J., Jiménez, I., Comajoan Colomé, L., & Vilà, M. (2012). Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (58), 49-56. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 1133-9845 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/2706 | |
dc.description.abstract | Aquest article presenta l’ús de la llibreta de ciències com a eina per desenvolupar el pensament científic en els infants. A partir d’una experiència col·laborativa entre universitat i escola relacionada amb l’ensenyament de ciències a sisè de primària, s’hi analitzen els raonaments que fa l’alumnat des del punt de vista de la construcció del pensament científic i des d’una perspectiva científica. Els resultats de l’anàlisi de les anotacions a la llibreta de ciències mostren que els nens i nenes expliquen els fenòmens més que no pas els argumenten i que tenen dificultats lingüístiques a l’hora de fer les anotacions científiques. Al llarg de l’article, s’esmenten els avantatges i els inconvenients de l’ús de la llibreta de ciències per aprendre ciències. | ca_ES |
dc.description.abstract | This paper looks at the use of the science notebook as a tool for developing scientific thought in children. Based on a collaborative initiative between university and school linked to teaching sciences at sixth-year primary level, it analyses pupils’ reasoning from the point of view of building scientific thought and from a scientific perspective. The findings of this analysis of notebook notes show that pupils explain phenomena rather than set out arguments for them and have language difficulties when it comes to making scientific notes. The paper sets out the advantages and disadvantages of using science notebooks to learn science. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 8 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | Graó | ca_ES |
dc.rights | (c) Graó, 2012 | |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca_ES |
dc.subject.other | Educació primària | ca_ES |
dc.subject.other | Ciències -- Didàctica | ca_ES |
dc.subject.other | Llengua -- Didàctica | ca_ES |
dc.title | Com raonen els nens i nenes de sisè de primària amb la llibreta de ciències? Un model vàlid per ensenyar a aprendre i per aprendre a ensenyar | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Articles [1.531]