Impacte educatiu de l'escolta del paisatge sonor en infants
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
Aquest treball d’investigació pretén aprofundir en les nocions relatives al
paisatge sonor; un tema poc treballat en l’àrea curricular d’Educació
Musical. Primerament amb la fonamentació, s’han extret les principals idees
dels diferents autors que han treballat i investigat el tema del paisatge
sonor. Posteriorment, analitzant aquest marc teòric s’ha intentat aprofundir
en el tema i, per escollir i dissenyar activitats que hem realitzat a l’aula. A fi
de poder analitzar i observar in situ aquest procés s’ha aplicat durant dos
mesos a dues aules de música amb alumnes d’entre 7 i 8 anys i, pel que fa
resultats, no hi ha dubte que amb aquest enfocament del fenomen de
l’escolta –buscant una centralització en allò essencial i elemental del fet
perceptiu-, podem constatar que es produeix un increment quantitatiu i
qualitatiu del reconeixement dels sons de l’entorn, i una millora en la
percepció de les qualitats del so i la capacitat de reflexió i descripció.
This research aims to deepen in some concepts related to soundscape, a
part which has not been devoted too much attention to in the music
education curriculum. Firstly, within the justification, we have extracted the
main ideas of various authors who have previously worked and researched
on the soundscape. Later, the theoretical framework has attempted to delve
into the subject and choose and design activities which have been carried
out in the classroom. In order to analyze and observe it in situ, the process
has been implemented for two months in two music classrooms with pupils
aged 7 to 8 years. After that, there is no doubt that this approach has led to
a quantitative and qualitative increase in the recognition of environmental
sounds, and in the improvement in the perception of the quality of sound
and in the students’ ability to reflect and describe.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Música -- Ensenyament
Pages
120 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/