Compartir per construir. Aprendre a valorar àlbums a cicle inicial
View/Open
Author
Other authors
Publication date
2010ISSN
1133-9845
Abstract
L’aplicació d’una intervenció didàctica basada en l’acte de compartir percepcions,
desconcerts i valoracions sobre àlbums il·lustrats facilita l’adquisició
d’aprenentatges metaliteraris i permet desenvolupar la capacitat de formular
els propis judicis sobre les obres. Les característiques específiques dels àlbums,
com ara la interrelació de codi visual i textual, esdevenen un element essencial
en el desenvolupament de la competència literària i la capacitat crítica dels
primers lectors.
Teaching based on sharing perceptions, uncertainty and assessments of illustrated
albums facilitates the acquisition on meta-literary learning and helps
develop the ability to formulate personal judgements on works. This article looks
at specific features of albums and how the interrelation between visual
and textual codes plays a key role in developing literary competence and critical
capacity in young readers.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Literatura didàctica
Àlbum
Pages
10 p.
Publisher
Graó
Citation
Amat Castells, V. (2010). Compartir per construir. Aprendre a valorar àlbums a cicle inicial. Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (52), 32-41.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1395]
Rights
(c) Graó, 2010
Tots els drets reservats