Identificació i anàlisis de les estratègies que utilitzen els alumnes d'educació primària a l'hora de realitzar sumes mentalment
Author
Publication date
2014-05-16Abstract
En aquest treball es presenten els resultats i les conclusions d’un anàlisi
realitzat amb els alumnes de Primer fins a Sisè de Primària, amb l’objectiu de descobrir
quines estratègies utilitzen els alumnes a l’hora de resoldre sumes mentalment i
observar si aquestes evolucionen al llarg dels diferents cursos. Així doncs, mitjançant
un anàlisi detallat de les estratègies, podrem observar si els alumnes de sisè utilitzen
les mateix estratègies que els alumnes de primer, o no, i l’evolució d’aquestes al llarg
de la Primària, concretament, a l’escola pública El Bosc de la Pabordia. Per acabar,
també es volen contrastar els resultats obtinguts amb diferents autors i investigacions
sobre aquest àmbit en concret, El càlcul mental.
This paper presents the results and the conclusions of an analysis done
with students from an elementary public school (6 to 12 years old), with the main
purpose of discovering the strategies that they use when they have to solve mental
adding, and to observe if they show an improvement over the years. Through a very
deep analysis of the strategies, we could observe if the oldest students (11-12 years
old) uses the same strategies than the small ones (6 years old) or not, and the
evolution of this ones in this specific school (El Bosc de la Pabordia). This work also
wants to contrast the results with different authors and investigations about that
specific area, the mental computation.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Càlcul mental
Educació primària
Pages
61 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/