La influència dels continguts numèrics a l’hora de realitzar estratègies de càlcul mental
Author
Publication date
2014-05Abstract
En aquesta recerca es presenta l’anàlisi de les estratègies que usen els alumnes de 4t
de primària de l’escola Barnola d’Avinyó per a resoldre operacions de suma amb nombres de fins a
dues xifres. A més, permet observar la seva evolució després d’haver dut a terme una unitat
didàctica orientada a treballar i millorar de manera manipulativa i dinàmica, al llarg de set
setmanes, els continguts numèrics. Per tant, amb els resultats obtinguts podem valorar si el fet de
treballar continguts numèrics influencia en l’ús d’estratègies de càlcul mental i contrastar-ho amb
diferents autors destacats en aquest àmbit.
This research examines the strategies 4th grade pupils of Escola Barnola from Avinyó
use to solve some adding computations with numbers until two digits. Moreover, it observes their
evolution after having carried out some manipulative and dynamic activities during seven weeks to
practice and improve their skills. This paper aims to assess that a practice of basic numerical facts
can influence the use of reasoning strategies and also, to compare and contrast it with some
important theories of mathematics authors.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Càlcul mental
Educació primària
Pages
53 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/