L’aprenentatge de càlcul mental a través de jocs a un aula d’educació primària
Author
Publication date
2014-05-16Abstract
Aquest treball es basa en identificar les estratègies de càlcul mental que fan servir
alumnes de quart de primària. Aquesta identificació es realitza a partir de la resolució
d’operacions per part dels alumnes i el seu posterior anàlisi. A partir de les estratègies
que hagin sorgit, es realitzarà una intervenció didàctica basada en jocs matemàtics per
tal de descobrir i treballar noves estratègies matemàtiques. Finalment, amb una nova
prova es comprovarà si els nens i nenes coneixen i apliquen diferents estratègies pel
càlcul mental. Amb aquesta intervenció es pretén comprovar si a partir de jocs els
nens i nenes milloren les estratègies de càlcul mental.
This work is based on identifying mental arithmetic strategies used by fourth grade
students. This identification is performed with the resolution of operations done by
students and their subsequent analysis. With the strategies that have arisen, a didactic
intervention based on mathematical games will be performed in order to discover and
work with new mathematical strategies. Finally, if the children know and apply different
strategies for mental arithmetic will be checked with a new test. This intervention is
meant to check if games improve child mental calculation strategies.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Càlcul mental
Educació primària
Matemàtica recreativa
Pages
92 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/