Estudi de l'ensenyament-aprenentatge de la multiplicació de fraccions
Author
Publication date
2014-05-16Abstract
Aquest treball és una investigació de com cal ensenyar la multiplicació de fraccions a
l’Educació Primària. S’han recollit les dades a través d’entrevistes per conèixer com 6
mestres ensenyaven aquest coneixement matemàtic per comparar-ho amb el que
diuen diferents autors com Van de Walle, Tipps, Tucker i Bruner. L’ensenyamentaprenentatge
de la multiplicació de fraccions és un procés difícil i complex. Per adquirir
aquest coneixement, els infants necessiten tenir experiències amb diferents situacions
que es plantegi el producte de fraccions i deduir ells mateixos estratègies i algorismes
propis per resoldre-les. Si se’ls dóna directament l’algorisme tradicional sense
comprensió, tindran dificultats per identificar si el resultat és coherent o no.
This paper is an investigation focused on how to teach multiplication of fractions in
Middle School. Data were collected through the realization of several interviews to six
teachers in order to know how to teach this mathematical knowledge. Additionally, to
compare it with what the different authors like Van de Walle, Tipps, Tucker and Bruner
say. The process of teaching and learning the multiplication of fractions is a difficult and
complex process. To acquire this knowledge, children need to have experiences with
different situations that raise the product of fractions themselves and be able to decide
their own strategies and algorithms for solving them. If the traditional algorithm without
understanding is given directly, they will have difficulties to identify if the result is
coherent or not.
Document Type
Project / Final year job or degree
Keywords
Fraccions
Matemàtica
Algorismes
Pages
40 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/