Sociolingüística i argumentació al cicle superior de primària
View/Open
Publication date
2013ISSN
1133-9845
Abstract
Aquest article presenta l’anàlisi d’una seqüència didàctica experimentada a l’aula amb
escolars de sisè de primària. L’activitat es va dur a terme amb dos objectius principals.
El primer era fer que l’alumnat reflexionés sobre aspectes sociolingüístics relacionats
amb la seva quotidianitat, i el segon, ensenyar a elaborar arguments al voltant de les
situacions sociolingüístiques. Proposem aquesta seqüència com a exemple del tipus
d’activitats didàctiques que es poden realitzar a primària (també a secundària obligatòria
i batxillerat o, fins i tot, a la universitat), per tal d’integrar continguts de sociolingüística
als continguts curriculars, ja sigui dins de la dimensió comunicativa, de la plurilingüe
i intercultural (primària i secundària) o dins dels continguts d’altres assignatures.
This paper presents an analysis of a teaching sequence carried out in class with
sixth-year primary students with two main goals in mind. The first was to get students
to think about sociolinguistic aspects linked to their everyday life, and the
second was to teach them to prepare argumentations about sociolinguistic situations.
We offer this sequence as an example of the kind of teaching activities that
can be carried out at primary level (and secondary and baccalaureate and even university
level) in order to include sociolinguistic contents in syllabuses, either as part
of a communicative dimension, a plural and intercultural approach (primary and
secondary) or as part of subject matter in other subjects.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Sociolingüística
Educació primària
Pages
12 p.
Publisher
Graó
Citation
Comajoan Colomé, L., Urgell, N., & Vilà, M. (2013). Sociolingüística i argumentació al cicle superior de primària : Anàlisi d’una seqüència didàctica . Articles De Didàctica De La Llengua i La Literatura, (60), 63-74.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1389]
Rights
(c) Graó, 2013
Tots els drets reservats