L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2009ISSN
0214-7351
Resum
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de
projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques
s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la
cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats
en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa
una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos
de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació
que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la
seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
18 p.
Publicat per
ICE Universitat de Barcelona
Citació
Collelldemont Pujadas, E. (2009). L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars. Temps d'Educació, (37), 113-130.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1414]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/