Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorGàmez Perarnau, Raül
dc.date.accessioned2015-05-12T11:24:17Z
dc.date.available2015-05-12T11:24:17Z
dc.date.created2014-05
dc.date.issued2014-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4036
dc.descriptionCurs 2013-2014
dc.description.abstractCapllonch (2005) ja augurava a inicis del segle XXI que ens trobàvem en un moment d’especial sensibilització front a les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) dins les aules i Prat [et al] (2012) en una recerca recent corroborava que continuem en aquest context i que les tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement (TAC) són a l’ordre del dia. Corrales (2009) per la seva banda proposava que des de l’Educació Física és necessari implementar aquests recursos per tal de guanyar el temps de pràctica motriu a les nostres classes i que cal fer-ho de forma natural i progressiva dins la pràctica diària. Dins d’aquest context, també Olmedo (2000) plantejava diferents estratègies per augmentar aquests temps de pràctica motriu i Delgado [et al] (2009) i Fernández [et al] (2002) plantejaven recerques sobre quines han de ser les actituds del professor d’E.F. davant les TAC i generaven diferents propostes amb les quals, entre d’altres, arribaven a la conclusió que l’ús de les TIC en educació permeten la creació d’ambients educatius motivants per a l’adquisició de coneixements diferents a l’aprenentatge tradicional. Amb aquestes evidències, Prat [et al] (2013) en un estudi recent es plantejava la qüestió de com fer realitat això dins l’Educació Física i feia una recerca de quines són les principals dificultats. Nosaltres hem analitzat el centre de pràctiques per saber si són adequades les infraestructures del centre per dur a terme una inclusió de les TIC a l’aula, també al professorat per saber si reuneix els estàndards i competències digitals necessàries per adaptar-se a la realitat actual i en quin nivell es troba l’alumnat pel que respecta a les competències digitals que marca la Generalitat de Catalunya (2013). Finalment, amb l’anàlisi i gestió dels resultats obtinguts hem dissenyat una proposta anual, gradual i progressiva d’inclusió de les TIC durant l’etapa de l’ESO que permeti assolir, per una banda, les competències digitals a l’alumnat i per l’altra els estàndards i competències digitals al professorat adaptant-se a la infraestructura i realitat actual que existeix al centre.ca_ES
dc.description.abstractCapllonch (2005) already predicted at the beginning of XXI century we were at a special awareness of technologies of information and communication (ICT) in classrooms and Prat [et al] (2012 corroborated in a recent research that continues in this context and technologies for learning and knowledge are the order of the day. Corrales (2009) meanwhile proposed that since physical education is necessary to implement these resources to gain practice time driving to our classes and to do it naturally and gradually in daily practice. In this context, also Olmedo (2000) raised these strategies to increase practice time driving and Delgado [et al] (2009) and Fernandez [et al] (2002) posed research on what should be the attitude of the Physical Education teacher to technologies for learning and knowledge and generated several proposals which, among others, concluded that the use of ICT in education allows creating motivating learning environments for the acquisition of knowledge in the different learning traditional. With this evidence, Prat [et al] (2013) in a recent study raised the question of how to make it in Physical Education and did a search for what are the main difficulties. We have analyzed the practice centre to see if they are suitable centre infrastructure to carry out inclusion of ICT in the classroom, teachers also to see if meets standards and digital skills necessary to adapt to reality present and at what level the student is in terms of the digital skills that makes Generalitat de Catalunya (2013). Finally, the analysis and management of the results we have prepared an annual gradual and progressive inclusion of ICT in the secondary education to enable to achieve, on the one hand, the digital skills to students and on the other hand standards and digital skills for teachers to adapt to the current infrastructure and there in the centre.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent68 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherEducació físicaca_ES
dc.subject.otherEducació secundàriaca_ES
dc.subject.otherAprenentatgeca_ES
dc.subject.otherTecnologia de la informacióca_ES
dc.titleEducació Física i TIC. Anàlisi del centre de pràctiques i proposta de programació anual gradual d’inclusió de les TIC en l’Educació Físicaca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_ES
dc.description.versionTutor: Gil Pla i Campàs
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessca_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint