La immediatesa no verbal del docent i la motivació de l’alumne
Other authors
Publication date
2015-05Abstract
En diversos estudis s’ha investigat i demostrat que s’estableix una relació entre la immediatesa no verbal del docent i la motivació de l’alumne. El principal objectiu d’aquesta recerca és observar si s’estableix una correlació positiva entre ambdues variables. Amb una mostra de trenta – quatre estudiants i un docent, i a partir d’un estudi correlacional bivariat, s’han administrat un total de dues escales per poder avaluar les dues variables d’estudi. Per tal de poder mesurar el grau de motivació dels alumnes s’ha proporcionat el qüestionari MAPE–III. Per mesurar la immediatesa no verbal s’ha distribuït l’escala NIS–S per al docent i la NIS–O per als alumnes. L’anàlisi i els resultats mostren que s’estableix una correlació positiva entre la immediatesa no verbal del docent i la motivació dels estudiants.
Many investigations have studied and demonstrated that we can establish a relation between teacher’s nonverbal immediacy and student’s motivation. The main objective of the research is to observe if there is a positive correlation between the two variables. With a sample of forty four students and one teacher, and through a bivariate correlational study, we used a total of two scales to assess the two study variables. In order to measure student’s motivation level we used the MAPE–III questionnaire and to measure nonverbal immediacy we used the NIS–S scale for the teacher and NIS–O scale for the students. The analysis and the results show that we can establish a positive correlation between teacher’s nonverbal immediacy and student’s motivation.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Motivació en l'educació
Estudiants universitaris
Comunicació no verbal en l'educació
Pages
115 p.
Note
Curs 2014-2015
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/